är eran valp oxå mattegris

B

bernersennen tjalle

hejhej min valp e en bernersennen hane på 12 veckor.
han e väldig en mattegris bara jag som duger.
när jag går på toa så piper han o krafsar på dörren.
sovmorgon går inte, min sambo har gått upp o provat
men icke bara matte som gäller.
gör mig ingeting,men tänkte bara kolla om era små
valpar oxå e mattiga e kanske hussegris.:banana:
 
Sv: är eran valp oxå mattegris

Det är oftast så att hunden väljer ut en i familjen som den tyr sig till. Oavsett om man matar den eller inte. Var glad för det och gosa med den så mycket du kan. Skriver av erfarenhet av detta och varit glad för det. Lycka till.....................
 
Sv: är eran valp oxå mattegris

Hade jag varit du hade jag försökt träna bort lite av det redan nu. Sån är nämligen min ena och det är inte så gulligt när de lär sig öppna fönster och dörrar bara för att kunna följa med överallt.

//E
 
Sv: är eran valp oxå mattegris

Håller med Lady_vip.
Klart att det är roligt att hunden är beroende av en men en självständig hund ger många fördelar.
Det är en balans det där, mellan för beroende och för självständig.;)

Min hund favoriserar min hund tydligt framför husse men husse är också uppskattad.:D
 
Sv: är eran valp oxå mattegris

Min valp är sån och min förra hund var sån. Men, jag låter det inte gå för långt. Att krafsa på dörren och gnälla när jag inte är i samma rum gjorde valpen jämt, jag har tränat bort det nu.
Du får nog träna bort det där för annars får du en hund som blir tokig om den inte får följa dig överallt.
Min förra hund tränade jag mkt med, hon var med i stallet och sov hos mig så det var nog därför hon tydde sig till mig mest, jag var den som gosade med henne mest också.
 
Sv: är eran valp oxå mattegris

Nu har jag iofs en ras där det t.o.m. står i rasstandarden utryckligen att det är enmanshundar, men det är superjobbigt i längden med en "mammig" hund.

Kan ju säga till TS att min hund bor i bur när hon är ensam hemma, det är dels inte särskilt lagligt och dels inte särskilt kul.

//E
 
Sv: är eran valp oxå mattegris

:crazy: :o ops skrev fel i förra inl såg jag nu. Min hund favoriserar mig framför husse ska det vara.

Ja och min hund är nästan för självständig ibland. Han älskar alla och struntar glatt i mig om det är någon som för tillfället är roligare:angel:
 
Sv: är eran valp oxå mattegris

:crazy: :o ops skrev fel i förra inl såg jag nu. Min hund favoriserar mig framför husse ska det vara.

Ja och min hund är nästan för självständig ibland. Han älskar alla och struntar glatt i mig om det är någon som för tillfället är roligare:angel:
 
Sv: är eran valp oxå mattegris

Det kan jag garantera att man blir... Är insnöade för tillfället, så jag har ägnat dagen åt städning, kan inte säga hur många gånger jag har snubblat eller gått in i mina skuggor...

Sen är det sådär snyggt att ha 2 burar på 1,5 m2 i vardagsrummet, det ger liksom lite fängelsekänsla :smirk:

//E
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
12 443
Senast: LelleLilla
·
Övr. Hund Hej! Jag och min sambo är relativt nya adoptivägare (sen ca 7 mån) till en kastrerad bullterrierkille på 2.5 år. Vi trivs jättebra ihop...
2 3
Svar
41
· Visningar
18 578
Senast: SandraM
·
Övr. Hund Tänkte berätta hur det går med vår nya hund. Vi fick en 4-årig amrishane som omplacering för ca 6 veckor sedan. Den tragiska...
Svar
8
· Visningar
2 198
Senast: mandalaki
·
M
Övr. Hund Hej. Jag skall försöka fatta mig så kort som möjligt, hoppas att ni orkar läsa allt! Jag och min sambo skaffade oss, i mitten på...
2
Svar
31
· Visningar
6 583
Senast: Shark
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp