Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
På min ena pålle känner jag lätt om han är ren i takten i tölten eller inte. Har små rörelser. Stoet däremot har jag svårare att känna om hon går helt rent eller inte. Hon har inte några jättelyft men, större lyft än den andre fyrtaktaren i alla fall.
Tror själv att jag är helt usel på detta men när jag jämför vad jag tycker med vad kunnigt folk (alltså domare, erfarna tränare och liknande) tycker så har jag rätt ganska ofta, men jag litar inte på min egen förmåga utan vill ha någon annans åsikt.
Nu ska jag berätta en hemlis, visserligen kan jag höra, se och känna passtakt. Men det som kommer först och omdelbart när jag rider en passtaktig häst, jag blir så pinknödig på en gång.
Nä se det går så jä..la fort, och jag inte hinner bli pinknödig. Dessutom känns det som om man aldrig landar riktigt i sadeln, när det går som fortast.
Jag tycker travtakten är jättesvår att känna. Pållen har stora steg och det har stoet oxå, så ibland blir jag osäker på om det är travtakten som kör igenom eller de verkligen går rent.
Hästhantering
Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva.
Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Hästmänniskan
Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
Hundavel & Ras Dagens rasklubbar gör det ofta baserat på rent nonsens. Denna punkt i historien brukar nämligen infalla samtidigt som när man började...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.