Är detta verkligen mÖjligt!?

E

ellan84

Satt och kollade igenom lite hästannonser häromdagen och kom över en annons som gjorse mig mkt förbryllad (blev en del utsvävande teorier oxå) och jag undrar om det är någon annan av er som hört talas om detta??

Utbildad La dressyr tävlad i LB med placering, i hoppningen är utbildningståndpunkten 1,10. ***** har fått narkolepsi och kan inte gå kvar på ridskolan, men skulle passa utmärkt som familjehäst då h*n är mkt snäll. Pris: 50.000 kr.

Visste inte att djur kan ha narkolepsi och hur funkar det på häst? Kan hästen somna medans men galopperar i skogen?:D

Sv: Är detta verkligen mÖjligt!?

Kanske ryttaren som fått narkolepsi och hästen inte får vara kvar på ridskolan?? För en häst med så allvarlig sjukdom borde inte ligga på det priset?? Eller... Ingen aning, lite lustigt är det.

isf har de skrivit väldigt lustigt i annonsen. Är helt övertygad om att det är hästen de menar, och jag håller med dig, en häst med den sjukdomen kan jag tycka borde lika mkt lägre i pris även om hon är utbildad och snäll.. det måste ju kunna vara farligt att rida? nu vet jag ju iof inte om de ramlar omkull när de somnar men...

Jadu, det måste ju vara hästen de menar... Får väl söka info för nu vill jag veta :D

Det var ju inte så farligt, de somnade bara vid längre stillastående. Men hade ändå inte köpt en sådan häst för de pengarna ändå känns det som... Litet dilemma, om ridningen inte påverkas så blir den ju inte utdömd men vem köper en sådan häst när det finns friska att köpa. Förstår ni min poäng?

Liknande trådar

Hästmänniskan Ligger här i sängen och har varit extremt influensasjuk. Nu börjar jag må ngt bättre men inte tillräckligt för att jobba, så då...
2
Svar
36
· Visningar
3 915
Senast: ylvalill
·
A
Hästmänniskan en liten fundering bara.. Stallägaren där jag har min pålle hade en d-ponny (f.d ridskolehäst) som hon sålde för några månader sedan...
Svar
15
· Visningar
1 355
Senast: Cowgirls
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka