M
midnight Rags
Min ena häst som är klippt och vart riden och tränad regelbundet verkar må lite dåligt pga av denna värme som kommit. Han svettades igår bakom öronen, men bara där. Ska ta hans temp idag men vad brukar hästar ligga på vid friskt tillstånd?
Ska även ta och tempa honom när han ser ut att må bättre.
Vid ridningen så är han pigg och glad men svettats en del, inte så han blir blöt men svettas även om jag tar det mycket lugnt med honom. Han är en tävlingshäst så han måste röra på sig varje dag så han inte tappar muskler och kondition men jag kan ju inte rida honom när han verkar vara lite hängig.
Kan det bara vara värmen som gör detta eller kan det vara ngt annat?
Senare på kvällen är han sitt vanliga JAG igen men på dagarna ser han hängig och trött ut.
Så, vilken temp i genomsnitt ligger en frisk och kry häst på? Så jag har lite att jämföra med när jag ska ta hans temp.
MVH
Ska även ta och tempa honom när han ser ut att må bättre.
Vid ridningen så är han pigg och glad men svettats en del, inte så han blir blöt men svettas även om jag tar det mycket lugnt med honom. Han är en tävlingshäst så han måste röra på sig varje dag så han inte tappar muskler och kondition men jag kan ju inte rida honom när han verkar vara lite hängig.
Kan det bara vara värmen som gör detta eller kan det vara ngt annat?
Senare på kvällen är han sitt vanliga JAG igen men på dagarna ser han hängig och trött ut.
Så, vilken temp i genomsnitt ligger en frisk och kry häst på? Så jag har lite att jämföra med när jag ska ta hans temp.
MVH