Är det svårt att ta "western märket"

JessicaM

Trådstartare
Såg att SCW kommer till Tolita där jag bor och det stod att man kunde få chansen att ta western märket.
Jag har ju nyss börjat träna western för den duktiga Emelie Henriksson som tävlat bland eliten.

Vad ska man göra för att ta detta märket??

Sv: Är det svårt att ta "western märket"

Det finns guld, silver och bronsmärke. För att ta brons ska du endast visa hästen i båda varven i alla gångarter, rygga och stå stilla i en minus efter avslutat mönster.
Silvermärket: Öppna och stänga en grind, trava över 4 bommar, sidepass åt båda hållen över bom, samt skritt, trav och galopp i båda varven!

För guldmärket ska du göra 2 volter i galopp åt båda hållen, med ett byte från varje galopp. Galoppera över 3 bommar, mellantrav på diagonal, rollback på båda långsidor. Alla moment bedöms från 1-10, och man behöver ha minst en 3a för att bli godkänd!
Jag vill också ta märkerna, för skojs skull! Hoppas kunna ordna en liten träff med klubben då vi gör det! :)

Får man ett fint liten medalj när man klarar brons? hihi

Aha! Då måste jag också var duktig då....har ju också tävlat bland "eliten".... :D

Detta måste jag ha missat totalt ..medaljer , rosetterna AQHA , APHA , ridklasser i detta årtionde, inte 90 talet ? ;) he he ;)

Senast ändrad av en moderator:

APHA, Senare delen av 90-talet och första halvan av 2000-talet.
Lite före er tid antar jag. ;)

Nice :laugh: ja jag e ju inte så gammal som du :angel::D

Inte inom westernridningen i alla fall.... ;)
ha ha nä men jag e jäkligt lätt lärd och begåvad , ha en fin sommar Lenita ..vi ses säkert inte på nån western tävling i år , jag håller mig jusst nu på apellplanen , pausar från westernvärlden efter 11 år nu . Dottern kanske du kommer att se på olika hästar dock .

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
712
Senast: tara
·
Kropp & Själ Trigger varning om psykisk ohälsa. Kort fattat historia, så har jag sen redan som barn mått dåligt till och från. Problem med skolgång...
Svar
18
· Visningar
1 050
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Knip! Vilken dag som helst ska jag verkligen köra :up: Jag menar, jag har ju nyss fått barn och det, det behöver väl inte vara någon...
2
Svar
20
· Visningar
1 122
Senast: Tilly_85
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 516
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10
  • Lugnande medel till hund.