Är det larvigt att bygga rastgård?

steve

Trådstartare
Jag bor i ett separat hus på en gård där det finns en gårdskatt som bråkar järnet med både mina och andra grannens katter (jag är nyinflyttad). Min ena katten blev rejält halt förra veckan efter ett bitsår och fick åka till veterinären.

Jag fick då nog och föreslog att vi skulle bygga rastgård till mina katter så att de slipper bråka med gårdskatten, men bonden tyckte detta var det larvigaste hen hört. Vad tycker ni? Visst att mina katter är vana att springa lösa men jag vill inte att de ska bli skadade eller känna stress inför att bli jagade och spöade. Tilläggas bör att mina katter är små och väldigt obenägna att bråka och har därmed svårt att försvara sig, till skillnad mot gårdskatten som bland annat har spöat upp en räv...

Jag vågar nog påstå att ingen här skulle tycka att det är en larvig idé! Jag tycker att det låter jättebra jag också, inget kul när ens katter blir skadade :( jag tror nog att de skulle uppskatta att få vara ute utan behöva bli rädda.

Jag tycker att det låter som en ypperlig ide! Alternativet är ju att dina katter får bli innekatter och det tycker de kanske inte är så kul.

Jag bor i ett separat hus på en gård där det finns en gårdskatt som bråkar järnet med både mina och andra grannens katter (jag är nyinflyttad). Min ena katten blev rejält halt förra veckan efter ett bitsår och fick åka till veterinären.

Jag fick då nog och föreslog att vi skulle bygga rastgård till mina katter så att de slipper bråka med gårdskatten, men bonden tyckte detta var det larvigaste hen hört. Vad tycker ni? Visst att mina katter är vana att springa lösa men jag vill inte att de ska bli skadade eller känna stress inför att bli jagade och spöade. Tilläggas bör att mina katter är små och väldigt obenägna att bråka och har därmed svårt att försvara sig, till skillnad mot gårdskatten som bland annat har spöat upp en räv...

Inte ett dugg larvigt, men du kan kanske bygga rastgården själv/med hjälp av någon som vill hjälpa till. Bonden verkar inte så sugen på att bygga rastgård och det kan jag förstå. Kan inte vara så svårt att bygga ihop något som är lätt att ta bort om du hyr huset och inte äger det. Lär bli billigare än att åka till veterinären i tid och otid, och skönare för katterna inte minst.

Vilken tur, då är det inte bara jag som larvar mig. Bonden tyckte nämligen att det bara var att vänta ut dom, så att de vänjer sig, och att mina katter till slut lär sig att springa hem..

Givetvis ska jag bygga hägnet själv och bekosta det själv, och bygga det på ett vis som inte förstör huset eller trädgården på något vis!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka