Är det här lek?

malumbub

Trådstartare
Så här håller våra katter på lite då och då:

De slickar på varandra, brottas&boxas och sen jagar varandra.

Eftersom de inte håller på så jämt och dessutom faktiskt kan ligga så här ibland (se nedan) så känns det ju som att det borde vara nån slags lek de har (som den i videoklippet)...?

kattmys2_1199055932.jpg

Sv: Är det här lek?

De leker :) Har fyra hemma och ibland kan det låta som om det är slagsmål på gång. Den dagen de slåss på riktigt så vet du skillnaden.
Mvh Angelica

Visst leker de. Det kan gå riktigt vilt till ibland.
När vi hade fyra stycken inomhus hade vi aldrig en matta som låg på rätt ställe.

:D

De fick en tunnel för ett tag sen. Nu har den tunneln åkt runt hela lägenheten 2 gånger! Duktigt gjort!

Och ja, mattor, det har vi bara tunga och "klistriga" varianter på här.

Men då vet jag att det verkligen är lek. Tack, hörrni!

Liknande trådar

Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 200
Senast: Marvin
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
10
· Visningar
1 942
Senast: Catsu
·
Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
1 154
Senast: Hoarfrost
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 624
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama