Är det farligt att katter äter hästfoder ??

kirrekorv

Trådstartare
Har 2 st kattungar som äter hästfoder,(kornkross,betfor, jäst) har ´lock på alla hinkar och tunner men dom får upp dom
är ingen kattexpert
Tacksam för svar

Sv: Är det farligt att katter äter hästfoder ??

Jag vet inte heller.

Men första tanken var samma som för hästar, om de äter betfor så kan det ju svälla. Om det sväller i magen så kan de nog få ganska ont.

När jag var liten smet två hästar på ridskolan in i foderkammaren och lyckades trycka i sig en massa foder. De mådde iaf inte så bra efter det.

Om det är torr betfor kan det svälla i magen och orsaka obehag. Jäst kan orsaka diarré och magknip. Kornkross... ingen aning.

Katter älskar jäst!
Mina brukar få en tablett (människotabletter) en gång i veckan för att hålla pälsen i trim
Prova inte att själv tugga i dig en...

Hur har det gått??

Den ena katt dog i tisdags troligen pga av torr betfor (nu står det en tung hink på betfor hinken så att dom inte kommer åt att äta )

Den ena katt dog i tisdags troligen pga av torr betfor (nu står det en tung hink på betfor hinken så att dom inte kommer åt att äta )

ah aj, det var sorgligt. :cry:

Men de åt ju av hästfodret ca 2 veckor innan. Led han och plågades till döds i två veckor, eller åt han hästfodret igen??

Är det ingetdera av mina frågor, dog han av något helt annat.

ah aj, det var sorgligt. :cry:

Men de åt ju av hästfodret ca 2 veckor innan. Led han och plågades till döds i två veckor, eller åt han hästfodret igen??

Är det ingetdera av mina frågor, dog han av något helt annat.

Nej han åt betfor igen någon hade glömt att stänga locket på betforhinken
vi åkte till vet men det fanns inget att göra med honom

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
399
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
568
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 196
Senast: Marvin
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 472
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II
  • Storlek på rastgårdar?