Är det de bästa?

Miss Sixty

Trådstartare
Mitt sto född 2002 är triangelmärkt pga en olycka när hon var 6 år.

Hon blev triangelmärkt för att användas till avel så har inte alls ont. Njuter av livet gör hon för fullt

Problemet är att hon haft otur med två föl i år är hon betäckt för att få en chans till. Har gått tiden ut med båda fölen och inte haft besvärliga fölningarna.

Jag är närvös och jätte nojig för att det inte ska gå bra. Vi kommer göra allt vi kan för att det ska gå bra.

Saken är att går det inte bra så är nog det ända alternativet att avliva henne. Usch gör ont i hjärtat hon är mitt allt. Varit i min ägo i 8 år nu. Men kan inte hålla ett stort sto som bara går.

Tänker att för att slippa att hon blir vandringspokal är det kanske det bästa?

Sv: Är det de bästa?

Usch ja :(

Önskar jag hade egen gård för då hade din sötnos fått gå där resten av sitt liv

Men ni ska du inte ta ut eventuella sorger i förväg. ...
Det kommer gå så bra så ;)

Sv: Är det de bästa?

Min älskade Doris

Men som sagt en död häst lider inte även om det gör ont att ta bort en levnadsglad häst:(

Fast jag måste tänka att det ska gå bra!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
740
Senast: tara
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 609
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 760
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 960
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2