är det bara min hund ...

M

minna_mook

... eller är alla hundar såhär kelsjuka ? har aldrig mött en hund förut som vill gosa så mkt som hon vill ...

var man än sätter sig så vill hon ligga knä och bli kliad på magen/ryggen .. åmar och kråmar sig och buffar argt på en om man glömmer klia en stund

på morgonen när jag ligger och drar mig i sängen så lägger hon sig aldeles över magen och snuttar in henes huvud i min hals, det går inte med ord att beskriva hur gulligt det e :love:

när hon va ny så sov hon ett par veckor enbart på min hals ( hon vägde 700 gram ... hon va liten alltså ), försökte man lägga bort henne så kröp hon upp igen, gick inte att hålla henne därifrån . nu nöjer hon sig med att ligga där tills jag somnat och sen krypa ner under täcket ( alltid med hennes haka på mig , mitt ben, min fot el. lik. )

det HÄNDER inte att hon lägger sig för sig själv när man är i närheten - nej då ska hon upp och vältra sig i knät

är hon underbar eller är hon underbar ? :love:

hur kommer det sig att vissa hundar blir såhär medans andra inte är ett dugg gosiga ?

hur pass gosiga är era hundar ?

Sv: är det bara min hund ...

Haha!
känner igen det där! Exakt sådan är min hund också! När hon precis kommit hem sov hon vid min hals, så att jag andades ut varmlugt på henne, och när hon blev äldre började hon krypa ner under täcket, men alltid med mig som"huvudkudde"!!

Nu har hon börjat sova där nere istället, jag vill inte ha hunden i sängen i all evighet, då blir där inge barnbarn till mamma inte! Men hon kommer fortfarande in till mig på morgonen! :love:

Hon vill alltid vara där man är, vill ligga i knäet och så! Och så är hon otroligt svartsjuk, både på människor och hundar! Jag är bara hennes, så det är så!...

Mina hundar är också riktiga gosetroll. Så fort man sätter sig ner i soffan eller sängen och ska kolla på TV eller läsa så krälar dom runt i knät.

Japp....sån är min hund också. Eller för det mesta iaf. Nu för tiden är han lite väl slö och seg, men han blir ändå alltid till sig när det kommer fråmmande eller man kommer hem.

Liknande trådar

Övr. Hund Det här är ett "jag har aldrig varit såhär arg i hela mitt liv så jag måste skriva av mig"-inlägg. Long story kind of short: I början...
Svar
9
· Visningar
2 336
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Hund Jag och hundarna bor delvis hos min mamma och delvis hos min pojkvän, där olika regler gäller. Hos min mamma vet hundarna att de får...
Svar
3
· Visningar
1 165
Senast: Lona
·
Hundhälsa Jag blir så jävla less ang min sjuka hund. Det började här i vår att min hund (efter långvarig trötthet som inte visade sig bero på alla...
Svar
19
· Visningar
4 892
Senast: Nominous
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 087
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama