Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
när det står en massa folk och tittar på när deras barn/kompisar rider hopplektion men ingen hjälper den stackars ridläraren att lägga upp bommar som ramlat ner och höja hindren?
Mitt i lektionen vet jag inte, då beror det ju på ridläraren. Men efter lektionen, då alla bommar, hinderstöd och sockerbitar ska in i förrådet (nu pratar jag ju såklart om hur det är på ridklubben jag rider), får ridläraren springer fram och tillbaka och alla står och tittar på. Det är tungt att bära allt själv. Det finns dessutom de som står och pratar med ridläraren när hon går förbi med bommar och sånt. Då blir man lite undrande. (och det finns inte 10 stycken som har ont i ryggen, när ridläraren har ont i ryggen dessutom!)
Våra träningar skulle inte fungera utan extra "hinderpersonal". När vi hoppar bana så tar vi oftast samma hinder flera gånger och om tränaren ska försöka hinna lyfta upp bommar i tid så hinner hon ju inte titta och undervisa samtdigt.Hjälp före och efter absolut, men inte medhjälp under träningen.
Tränaren står ofta ändå närmast hindret och kan lägga upp en bom eller två.
Mockning behövs absolut inte under tiden..småpluttar som blir under språng/rörelse är inte i vägen
Totalt livsfarligt om man är flera ekipage samtidigt..en sådan träning skulle jag inte vilja vara med på då det skulle bli alldeles för rörigt om flera personer sprang runt på banan.
Jag vill ha fokus på min tränare och ev medtränande..inte anhöriga som dessutom gärna lätt stör fokuset.
Jag tycker lite att jag betalar ju för att rida lektion för tränaren, inte för att mocka efter mig, kratta banan, smörja sadeln etc.
Om det nu ska ingå att fixa stallgöra så kanske man letar efter en medryttarhäst?
Jag måste säga att jag blev förvånad när jag gick tillbaka från egen häst till ridskola, jag trodde inte man gjorde sånt. Det är väl därför det kostar? Jag kan inte minnas att jag fixade sådant när jag som liten red på ridskola..
Tilläggas kan att det är OT, jag tycker att läraren borde kräva en medhjälpare av ridskolan om det behövs. Inte ska man behöva ha med sig en vän till ridskolan?!