App där man kan mäta upp avstånd på karta?

Voeux

Trådstartare
Idag börjar mitt träningsprogram för marathon, där det står hur långt jag ska springa vilka dagar. RunKeeper är ju en fantastisk app för att kunna "tracka" löprundan, men jag vill i förväg kunna mäta upp en distans på en karta. På söndag står det exempelvis att jag ska löpa 16 km och jag är inte så sugen på att ge mig ut och springa runt runt tills jag kommer upp i 16 km och sen promenera hem. Hitta.se har ju en funktion där det går att mäta upp distanser på en karta, men plupparna man sätter ut hoppar runt lite om spåren närmar sig varandra och det är svårt att få det rätt.

Några tips på app eller webbplats där detta kan göras på ett smidigt sätt?
 
Kanske inte superexakt men jag brukar använda Eniro om jag vill mäta en runda lite grovt. Man klickar ut punkter på kartan men de flyttar inte på sig om vägen korsar sig själv. Inte idealiskt men det funkar som en grov mätning.
 
Kanske inte superexakt men jag brukar använda Eniro om jag vill mäta en runda lite grovt. Man klickar ut punkter på kartan men de flyttar inte på sig om vägen korsar sig själv. Inte idealiskt men det funkar som en grov mätning.

Bra tips! Hittade inte den funktionen när jag var inne på Eniro, men får leta noggrannare! Hitta.se hoppar som sagt runt vilket är sjukt störigt. Men "lite grovt" går bra, nån kilometer hit eller dit är inte det viktigaste.
 
Klicka in dig på kartor på Eniro. Zooma in till det område du vill mäta i och längst ner i högra hörnet finns en rad symboler. Klicka på linjalen och sen mät.
 
Jogg.se tycker jag är bra! Men Google Maps funkar också om man är lite kreativ (och inte jättepetig) :D
 
Brukar använda mig av Strava när jag ska planera rundor. Är en plattform liknande runkeeper, men går att välja att bara göra ett gratisinlogg och sen rita rundor där :)

Har för mig att när jag har ritat rundor att använda när jag cyklat så har den ställt in sig på att undvika grusvägar (eller det systemet tolkar som grusvägar) så den kan ta lite egna initiativ ibland.
Men det har gått att "tvinga in" sin rutt bara genom att placera plupparna lite närmare varandra så att det inte finns någon alternativ väg och då är det inget större problem.
 
Topo GPS tycker jag är riktigt bra!
Kostar en liten slant men det är den värd.
Den nyttjar sig av "analoga" kartor vilket jag tycker är bra för då syns höjdkurvor, terrängtyp etc
 
Endomondo (hemsidan) har en rutt-skapar-funktion där man kan välja "snap to road" och därmed mäta rätt så exakt. Funkar för det mesta riktigt bra.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag står i ett stall där fodringar under vardagar (3 ggr om dagen) samt utsläpp tidigare har ingått i hyran men nu pga. ändrade...
Svar
9
· Visningar
1 355
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp