Apotekets bröstpump, mjölkpump eller vad man nu kallar det...

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

Fnyfniken

Jag fick låna en Whittlestone av svägerskan. Den har många delar och ser lite avancerad ut. Nu visar det sig att den läcker där silicontratten fäster i pumphuset, och det tar evigheter att pumpa.

Jag vill inte köpa en ny likadan då de är dyra och jag ju redan har erfarenhet av att den gått sönder. När jag tittar efter beggade på Blocket.se hittar jag pumpar från Avent och annat, men även från Apoteket! Den verkar billig och enkel, 100:-

Har någon erfarenhet av Apotekets pump?

Fny
 
Sv: Apotekets bröstpump, mjölkpump eller vad man nu kallar det...

Apotekets är SKIT ! Då är det enklare att handmjölka :eek:

Avent ISIS är bra, när man lärt sig tekniken.

Man kan ju koka delarna så det är inget farligt med att köpa en beg.
 
Sv: Apotekets bröstpump, mjölkpump eller vad man nu kallar det...

Har någon erfarenhet av Apotekets pump?

Fny

Jag hade den från apoteket & tyckte den var helt okey..
Fick snabbt & lätt ur mjölken..

Lånade även en maskin från NÄL i ett par tre månader när jag sålde mjölk till dem.

Den var oxå bra..
 
Sv: Apotekets bröstpump, mjölkpump eller vad man nu kallar det...

Hur är den skit? Går sönder? Bildar ej vakum? Svåranvänd?

F
 
Sv: Apotekets bröstpump, mjölkpump eller vad man nu kallar det...

Hur är den skit? Går sönder? Bildar ej vakum? Svåranvänd?

F

Man måste ha rätt bra fart på produktionen för att den ska fungera... När jag hade överproduktion i början och Fredrik höll på att storkna så fungerade den, men det räckte även att handmjölka lite så sprutade det...
Avent Isis, som oxå säljs på apoteket numera är väldigt bra, även om jag har varit rätt så osams med den, mest när jag har varit stressad och inte mått så bra, hade en period med en massa mjölkstockningar och feber och absolut ingenting ville fungera... :angel: Men min kära karl brukar då fibbla lite med den lilla pytteventilen så fungerar den utmärkt igen! :D
 
Sv: Apotekets bröstpump, mjölkpump eller vad man nu kallar det...

Man måste ha rätt bra fart på produktionen för att den ska fungera...

Ach, so.
Jag kanske ska slå till på någon annan då istället. Jag vet inte om jag har bra fart på produktionen. Ibland blir det självtryck och sprutar så mycket att lillen sätter i halsen, och däremellan händer väldigt lite, med min halvtrasiga pump. Jag brukar pumpa när han äter från det andra bröstet, eftersom det bröst han itne äter från läcker jättemycket utav det. Jag misstänker att om jag bara har en pump som man får upp lite vakuum i så blir det nog bra. Vad vet man om en variant som heter "PUR"?

Fny
 
Sv: Apotekets bröstpump, mjölkpump eller vad man nu kallar det...

Jag har precis köpt en pump från apoteket (handpumpen) den fungerar sådär för mig, jag får ut ganska mycket och lätt men tycker den gör lite ont och tar ganska lång tid.....

Dock tycker jag det är super att ge bröstmjölken i nappflaska, jag njuter mkt mer av matningen på det sättet! Synd att det som sagt tar mer tid och sölar lite innan man får den i flaskan!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp