Jag har tre fem månader gamla kattungar. De har från första dagen de kom hit vetat precis var lådan finns och vad man använder den till. Trots det händer det att jag upptäcker skit på olika ställen i huset. Det är inte ofta, max en gång i veckan, någon gång har det gått tre veckor emellan. Jag vet inte om det är samma katt eller om det är olika, bara en gång har jag lyckats ta en in action. Skiten ligger aldrig på samma ställe två gånger, utan vi har haft sju incidenter på sju helt olika platser i huset. Nu senast i deras egen bur, som står tre meter från lådan.
Finns det någon förklaring till varför de gör så här? Jag tänkte först att det var någon sorts revirgrej, att de ville sätta sin egen lukt i huset. Men det gör de väl snarare genom att kissa här och var? De har aldrig kissat utanför lådan (förutom utomhus). De är kastrerade sedan ett par veckor tillbaka och det har inte ändrat något. Tycker de att lådan är för ostädad? Jag tror det har hänt även när lådan varit nystädad.
Finns det någon förklaring till varför de gör så här? Jag tänkte först att det var någon sorts revirgrej, att de ville sätta sin egen lukt i huset. Men det gör de väl snarare genom att kissa här och var? De har aldrig kissat utanför lådan (förutom utomhus). De är kastrerade sedan ett par veckor tillbaka och det har inte ändrat något. Tycker de att lådan är för ostädad? Jag tror det har hänt även när lådan varit nystädad.