Användbarhet (försäkringsfråga)

Centaur

Trådstartare
Ni som har valt detta tillägg i försäkringen, hur mkt extra kostar det? Hur mkt pengar får ni ut om hästen blir oridbar?

Funderar på att välja detta då jag vill behålla min häst även om han inte skulle funka som dressyrhäst i framtiden. Och då vore det ju bra att ha pengar till en ny häst att träna också. :)

Sv: Användbarhet (försäkringsfråga)

Det är ju användbarhetsdelen (gamla A1) som är det som är dyrast i försäkringen. Hur mkt det kostar beror ju på livvärdet + ras. Du har väl halvblod, och de tillhör ju inte de billigaste raserna.

Läs villkoren för det försäkringsbolag du har tänkt, där står det ganska klart vad de menar med användbarhet. Ett av de största bolagen har att hästen inte ska kunna utföra de moment som förekommer i de lättaste dressyrprogrammen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
1 929
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 337
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 572
Senast: mars
·
R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 236
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel