Använda samma sko igen?

Trasdockan

Trådstartare
Min häst skoddes för 2 veckor sedan, men tappade en sko idag när vi var ute och red.

Skon var normalsliten och inte böjd eller så, kan hovslagaren använda den igen eller ska jag slänga den?

Sv: Använda samma sko igen?

Min häst skoddes för 2 veckor sedan, men tappade en sko idag när vi var ute och red.

Skon var normalsliten och inte böjd eller så, kan hovslagaren använda den igen eller ska jag slänga den?

Ja, det tycker jag:)
Är det inget fel på den och hovslagern tycker det går bra så varför inte;)

Hej
Jag hade använt samma sko igen till en tappsko, om den inte är skadad, sne eller för sliten.
Mvh

Säger som de andra, så länge skon är hel och inte sne hade jag absolut satt på den skon igen!

Den kan säkert användas igen, även om den skulle vara böjd slår dom ut det snabbt ;) ser mkt enklare ut än vad det är, jag har själv provat :p.
Sen är det ju olika från olika hovslagare ne del skor ju om emd nya skor hela tiden och en del använder skorna tills de är utslitna.

Jag har tom varit med om att kunna slå på samma sko igen efter 6-7 veckor, snö och en häst som slet väldigt jämt (typ inte alls), så hittar man bara tappskon så kan ju hovis själv avgöra om den ska på eller ej.

Liknande trådar

Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
553
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
760
Senast: Ajda
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
2 125
Senast: animalasia
·
Hästvård Min häst fick idag ett broddtramp när vi var ute och red vilket jag märkte efter jag kommit tillbaka från ridturen. Han blödde lite...
Svar
3
· Visningar
271

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Lymfangit
  • Dressyrsnack nummer 18
Tillbaka