Använda betfor från i våras?

Limelight

Trådstartare
Jag har massor av betfor kvar som jag köpte i våras. Under betet får de ingen betfor, men ska snart börja fodra med det igen.
Har det i en plasttunna och betforen känns torr, fin och luktar normalt. Kan man använda den eller vad säger hållbarheten om öppnad betfor säck?
Eller är det lika bra att köpa ny säck ? :)

Sv: Använda betfor från i våras?

Inga problem att använda om den är torr och luktar bra! Jag jobbar på ett ställe där vi säljer foder och jag tar med mig utgånget foder hem. Man ser på det och känner på lukten om det är dåligt och det enda som händer är att tillverkaren inte kan garantera vitamin innehållet längre.

Utgånget datum på betfor?????? Finns ingen datummärkning på betfor. Betfor tillverkas bara en gång om året, på hösten när sockerbetorna skördats. Torkas ner så fodret klarar sig under hela året tills nästa skörd. Håller man det fuktfritt, och inga möss kommer åt det kan man använda betforn tills det tar slut. Men kolla noga så det inte blivit mögel någonstans!

Tack för era svar, nu blev jag lite klokare angående detta :)

Jag ska ta och hälla över det i en annan tunna så jag verkligen får se så det inte är mögel eller något i botten, men det översta är precis som vanligt så det fodrar jag då med :)

Liknande trådar

• Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 434
Senast: Görel
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 392
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 389
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 461

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka