Använda Polar Loop vid ridning och körning?

Luna10

Trådstartare
Jag fick då en Polar Loop i julklapp, och jag gillar den skarpt:). Men jag märkte ju ganska omgående att den tolkar både ridning och körning som att jag går/springer. Visst är det ju en viss ansträngning men.... Att rida i trav/galopp skulle jag väl tolka som motsvarande en rask promenad, absolut inte som jogging i all fall. Sen lägger den ju också till en massa steg till min logg fast det är hästen som tagit stegen. Hur gör ni andra som använder Polar Loop/stegräknare el.dyl. dagligen? Tar ni den av er när ni rider? Känns lite dumt det också för det är ju ändå inte som att ligga på soffan....
 
Sv: Använda Polar Loop vid ridning och körning?

När jag använt stegräknare har jag tagit av den vid ridning.
 
Sv: Använda Polar Loop vid ridning och körning?

Jag har stegräknaren i mobilen så den är med alltid. Jag vet ju att det inte ger samma sak att rida som att gå själv motsvarande steg, men det gör ändå att jag har koll på ungefärlig aktivitet varje dag. Jag rider ju i princip varje dag så jag ser ju avvikelser ändå...
 

Liknande trådar

Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 249
Hästhantering Under det år som jag haft min häst har hon aldrig stannat, hon har alltid varit framåt, pigg och velat springa, har aldrig behövt...
2
Svar
24
· Visningar
13 817

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ramla av varje uteritt?!
  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp