M
malört
Jessica har du lust ..eller nån annan.
Fick bara smrp och mj på nya höet, men skall lämna in för att få veta ca och p också.
men har nu bara nya höet och fodra med och behöver nya foderstater.
nya höet:
smrp=56 och mj=8,3
gla höet:
8,4 mj
17 smrp
2,0 ca
1,0 p
0,6mg
10,6 k
gla foderstaten för ponny 1 (d-ponny, ca 425 kg tränas ordentligt ,lagom i hull och muskler och lagom energisk)
5 kg hö
1,7 kg havre
500 gr breed
270 gr soja
4 dl betfor
50 gr miner grön
20 gr foderkalk
gla foderstaten för ponny 2, shettis,3år, går förnärvarande enbart i hage och är fet, ca 260 kg (pga skada)
2 kg hö
1 kg luzernhack
drygt 1 dl breed
1,5 dl betfor
20 gr miner grön
gla foderstaten för häst 3: vblsto ,ca 500kg, endast avelssto utan motion ,ej dräktig fn. lagom i hull.
6 kg hö
1 kg luzernhack
4 dl havre
3 dl betfor
50 gr miner grön
(den sistnämnda foderstaten har ej gjorts här på bukefalos,det är ägarens önskemål enbart)
Jag vet att jag behöver ha ca,p, och ev mg också men måste ändå lösa detta tills vidare..för nån mat måste de ju ändå ha tills det är ordnat.
är det nån som har lust..
Fick bara smrp och mj på nya höet, men skall lämna in för att få veta ca och p också.
men har nu bara nya höet och fodra med och behöver nya foderstater.
nya höet:
smrp=56 och mj=8,3
gla höet:
8,4 mj
17 smrp
2,0 ca
1,0 p
0,6mg
10,6 k
gla foderstaten för ponny 1 (d-ponny, ca 425 kg tränas ordentligt ,lagom i hull och muskler och lagom energisk)
5 kg hö
1,7 kg havre
500 gr breed
270 gr soja
4 dl betfor
50 gr miner grön
20 gr foderkalk
gla foderstaten för ponny 2, shettis,3år, går förnärvarande enbart i hage och är fet, ca 260 kg (pga skada)
2 kg hö
1 kg luzernhack
drygt 1 dl breed
1,5 dl betfor
20 gr miner grön
gla foderstaten för häst 3: vblsto ,ca 500kg, endast avelssto utan motion ,ej dräktig fn. lagom i hull.
6 kg hö
1 kg luzernhack
4 dl havre
3 dl betfor
50 gr miner grön
(den sistnämnda foderstaten har ej gjorts här på bukefalos,det är ägarens önskemål enbart)
Jag vet att jag behöver ha ca,p, och ev mg också men måste ändå lösa detta tills vidare..för nån mat måste de ju ändå ha tills det är ordnat.
är det nån som har lust..