Äntligen friskförklarad!!!! :D

Smurfmodesty

Trådstartare
Var med pållen till kliniken idag igen, 3:e besöket och han är frisk i alla sina ben.
Kändes lite tufft efter första besöket då han var halt på 3 ben :( och sprutades med kortison.
På andra besöket var han bara halt i ett ben, kota och knä, och det var helt bra nu :bump: :banana: :bump: :banana:

Så nu ska han skrittas igång under ryttare under ca 3 veckor innan vi går vidare.

Känns så skönt!! :smirk:
Min lilla plupp såg så lycklig ut när han släpptes ut i vanliga hagen igen så han fick pulsa omkring och ha det bra!

Sv: Äntligen friskförklarad!!!! :D

Jätte grattis, vad skönt!! :banana: :bump: ;)

Lycka till med hästen i fortsättning nu & ta det lugnt & hoppas att han fortsätter att hålla sej frisk!! :smirk:

Tack båda två!

Ja det känns jättebra!
Sen att han nog inte kommer bli någon snäll lugn dröm att sätta igång var en annan femma :D
Men jag kommer definitivt sätta igång han väldigt lugnt...

åå va kul att han är frisk! hoppas allt går bra nu! :)

Hihi, ja dom kan ju vara lite väl pigga i början när man sätter igång dom!! :D Men jag brukar alltid skritta dom för hand några dagar/gånger innan jag sitter upp, det brukar funka bra. ;) Hur länge har han vart konvalecent??

Ja jag hoppas oxå det.
Här kommer en taskig bild, men på en lycklig häst :D

280212164fkdORp_ph.jpg

Han har skrittast för hand i 2 veckor nu. Pigg, men har väl skött sig hyfsat förutom några utbrott :D
Totalt har han stått i sjukhage i 5 veckor.
Dom första 3 veckorna fick han bara gå till och från hagen.
Så han är ganska glad nu när han börjar få se sig omkring igen :D

aaah nu gick de! :) fast den bilden såg man ju inte mkt av honom på.. men kollade på dom andra bilderna, fiiin han va! :)

ha ha näe det var mobilkameran, och väldigt långt ifrån :D
Han är en riktig goknul!

Det är verkligen skänt att han blev friskförklarad. Nu kanske man kan börja rida honom snart :) Han lär vara rätt pigg nu. Fast han kanske gör av med lite energi i hagen nu också. Lycka till med ridningen i morgon :D

Besons medryttare som hann rida honom 4 gånger innan han blev behandlad

Tack :) Får väl se hur han beter sig imorgon :D
Du får säga till när du vill ta han nästa gång.
Får väl se om han håller med veterinären om att han ska skritta på halvlånga tyglar :D

Grattis det är ju alltid tufft när ens gull inte ärv riktigt bra. Lycka tii!! :idea:

Grattis:) :banana:

Hoppas att min med blir friskförklarad snart efter 5 månader och 1 friskförklaring som höl till jag börjde trava :crazy:

Vad kul! Grattis!! :)

Vet precis hur det är, min pålle var konvalescent i 4 månader. Efter första besöket var han konstaterad halt på tre ben, så lagom kul. :( Efter andra besöket var han bara ena bakbenet lite sjukt fortfarande, han hade en hasledsinflammation i HB och kotledsinflammationer i båda fram. Efter tredje besöket var han frisk som en nötkärna! :D Och det var den 28 december. Då hade han gått i sjukhage sedan oktober någon gång. Stackarn. Nu har han fått trava i 2½ vecka och om 2 veckor får han gallopera för första gången på ett halvår. :) Vi tar det jättelugnt (så lugnt han går med på) och skrittar ut varje dag med lite joggingpass. Fast han är rätt busig. :p Känns som att man uppskattar ridningen mkt mer efter en sådan här grej, att ha kämpat för att få hästen frisk i ett halvår och lyckats! :bump:

Lycka till!

Tack!!
:D

Idag var jag ut på premiärturen...
Svinkallt, runt -15 grader och en strålande sol och hur fint som helt.
Pållen var superpigg, tyckte att matte var skitfjantig som skulle skritta. Han tyckte att det hade funkat lika bra med galopp från stallet :D
Men han var lugn och snäll. Mötte såklart en traktor (här flyr man så fort man ser en traktor, för en av bönderna kör helst över en...) Men som tur var så saktade han in och körde jättesakta så vi tom vågade gå förbi (vilket vi aldrig har provat förr :o :eek: :D )

Men allt som allt skötta han sig bra.
Några bockningar, några sprattlingar :D och otroligt pigg och muppig på hemvägen :smirk:
Men annars snäll!

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
998
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 770
Senast: tuaphua
·
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
3 071
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Skulle behöva lite tips ang min 13 åriga ponny. Denna lilla häst har varit på kliniken otaliga gånger men känns som grundproblemet...
2
Svar
20
· Visningar
3 955
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka