MiniLi
Trådstartare
När vi flyttade in i vårt hyreshus så var inte tv-antennen inkopplad/indragen ordentligt. Vi har hittills använt en liten bordsantenn men eftersom att det inte fungerat så bra så gick jag till vår hyresvärd och bad dem ringa efter en tv-nisse som kunde komma och fixa iordning allt ordentlig.
Tv-nissen var här idag på morgonen och dragit alla kablar osv så nu fungerar tvn.
MEN, nu vill hyresvärden att vi ska betala halva fakturan.
Har han rätt att kräva det?
Det står inget i vårt kontrakt om tv/antenninstallation. Bara att små reparationer och löpande/normal service ska skötas av hyresgästen.
Jag tycker inte det här går som normal service?
Vill säga att vi inte tänker betala men det kan ju vara bra att veta vad som är normalt i detta fall. Vilka rättigheter/skyldigheter man har..
Tv-nissen var här idag på morgonen och dragit alla kablar osv så nu fungerar tvn.
MEN, nu vill hyresvärden att vi ska betala halva fakturan.
Har han rätt att kräva det?
Det står inget i vårt kontrakt om tv/antenninstallation. Bara att små reparationer och löpande/normal service ska skötas av hyresgästen.
Jag tycker inte det här går som normal service?
Vill säga att vi inte tänker betala men det kan ju vara bra att veta vad som är normalt i detta fall. Vilka rättigheter/skyldigheter man har..