Ännu en nykomling

gul_zebra

Trådstartare
Meningen var ju att jag skulle sluta med alla dessa omplaceringar och skaffa uppfödarråttor hädanefter, men det sket sig direkt. Idag har jag nämnligen hämtat hem en ny tös, en liten omplacering som kommer från zooaffär :angel: 7 månader gammal ensamråtta som akut behöver nytt hem kan man liksom inte låta bli :o :D

Nåväl! Här är hon, min namnlösa lilla dam, som sades vara mörkbrun men egentligen så är hon en blaskig silver black european berkshire (s/ba eubk) :D Glömde fråga förra ägaren om namn så får se vad hon svarar, jag blir nog till att kalla henne Gunilla iaf :love:

DSC01051111111.jpg

(Nej, jag använder inte hö till mina råttor. Jag fick hö med henne men det gav jag till grannen som har kaniner :p)

Så nu är det introducering på hög nivå här. Kollade igenom henne och hon ser frisk och ohyrefri ut så jag chansade och flyttade in henne i flocken direkt så får jag behandla allihop sen om något dyker upp. Vill inte att hon ska vara ensam mer med tanke på att hon antagligen bott ensam hela livet, är 7 månader nu och jag har sett förut hur det gått med råttor som varit ensamma för länge... Går finfint hittills iaf och jag är som vanligt jättestolt över mina flickor som är så duktiga på att ta emot nya flockmedlemmar :love:

Sv: Ännu en nykomling

Åh vilken liten söt.

Helt klart en Gunilla :love:

Varför ska min mamma ha så bröbannat mycket emot gnagare med svans? Hon säger nej till både råttor, möss och gerbiler. *suckar*

Nu har du bevisat att du inte har någon "spärr" vad gäller antalet djur iaf ;)

Tur att någon tar hand om "dem som blir över" iaf :)

Och visst är det en vacker Gunilla du skaffat dig! :love:

Sa ju det :D

Ja visst är hon :love: Fattas bara att hon ska lära sig att vi människor är snälla varelser :D Stackarn var inte bara ensam utan otam dessutom, blir ju helt isolerande :( Men hon har tagit introduceringen till flocken bra iaf :banana:

Kan inte du berätta för mina föräldrar att det inte är så farligt med många djur? :angel:

Hon kanske hakar på de andra tanterna när det gått ett par dagar, och då kommer hon ju förstå att zebran inte är så farlig trots allt :D

Då var ju hennes ohanterbara gp-flickor som hon skulle avliva. Detta är vanliga råttor!

Visst, skicka hit de bara :D
Ja, hoppas det iaf :)

ginnies: Det är liiiite skillnad mellan otama GPs som gärna attackerar och en vanlig liten tamråtta som bara är lite rädd ;)
GP-tjejerna avlivades för övrigt inte utan jag hittade ny ägare åt de :)

Tamråttorna avlivas inte förrän det är nödvändigt för deras skull - dvs när de inte mår bra och det inte är något att göra, som bla vid stroke, juvertumörer (som visserligen kan opereras bort, men jag opererar inte en gammal råtta), åldersrelaterade problem odyl. Enda undantaget var en hane som hade luftvägsproblem vilket går att medicinera, men han fungerade inte i flock och mådde inte bra av det heller, så att avliva var det skonsammaste för honom.
Samma sak gäller alla mina djur, inget djur avlivas i onödan bara sådär liksom utan jag ska ha en bra anledning till det och det är alltid mina djurs välmående som sätts i första hand.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka