Ännu en hund stulen ur händerna på ägaren

purity_666

Trådstartare
Citerar från Facebook
"STULEN VALP MALMÖ 16 juli 2014!
Nellie 10 veckor, Mops, STULEN ca kl 20.15 den 16 juli 2014 från Lönngatan nära korsningen till Norra Grängesbergsgatan i Augustenborg, Malmö, SKÅNE.
Ägaren var ute med valpen för att rasta den på gräsmattan och då kommer en man i 25-30 års åldern springande och sliter valpens koppel ur handen på matte, lyfter upp valpen och springer till en bil som åker iväg. Mannen var ca 175 cm lång, av utländskt ursprung. Bilen var mörk, blå eller svart, troligen en Volvo. Matte är i chock just nu och minns inte mer för tillfället.
Valpen är chipmärkt och stölden av valpen är polisanmäld.
Kontakta 0725 252 9 77 eller Polisen 114 14.
Vet ni något om Nellie ring på Tipstelefon 073 150 47 20. Vi garanterar att ni får vara anonyma."

Det är ju värsta mardrömmen. Nu en valp också :crazy: Hur ska man kunna skydda sig mot sånt här? Inte köpa stöldbegärliga raser? Aldrig gå ut med hunden? Alltid vara ett helt gäng när man rastar hunden? Ha vajerkoppel som är fäst vid kroppen? Alltså det går ju inte att skydda sig. Ska man skaffa en stor och biffig vakthund för att skydda sin stöldbegärliga hund?

Jag vet inte ens hur jag skulle reagera. Skrika, gråta och vara helt förtvivlad antar jag. Den där lilla valpen hittar väl aldrig hem igen.
Om folk som köper hund vore lite mer noggranna skulle hundar inte snos för försäljning i alla fall, men vem vet om killen vill sälja hunden? Han kanske tänker behålla den själv. Åhh blir så arg och samtidigt uppgiven. Vad gör man? :cry:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka