Ännu en fodertråd.

SunDown

Trådstartare
Min hund är en 4årig dobberman/ rottis blandning som idag äter Carrier Original. Hon håller inte riktigt hullet med det fodret och jag vill nu byta. Jag vill ha ett torrfoder som grund och även ge färskfoder på morgonen. Kan inte ge enbart färskfoder då hon är hos mina föräldrar på kvällarna och ibland sover vi på annat ställe och då har jag inte möjlighet att ta med färskfoder.
Så jag vill ha hjälp med ett bra torrfoder med högt protein innehåll men som inte är svindyrt. Sen så vill jag även ha hjälp med ett färskfoder man inte spyr av när man öppnar det men samtidigt är bra för hunden.

Sv: Ännu en fodertråd.

Min rena dobbis (3 år i maj) fungerade bra på Acana Grassland & Standardt när jag gav torrfoder, men han började inte lägga på sig och bli riktigt fin förrens jag började med Nordic Sp+. Han käkar ca 1kg om dagen (16kg á 480kr). Så det är väl mina rekommendationer.

Carrier är väl inte världens bästa foder, men det finns ett med högre proteinhalt än original också. Minns inte vad det heter.

Ett bra foder för att lägga på hullet är Purina Pro Plan Performance, sen kan man gå över till t ex lamm o ris eller blanda dessa 2 om man vill det. Dyrt o dyrt, det beror på hur man räknar. Man ger ju oftast mindre portioner av ett dyrare foder än av ett billigare. Purina kan man ofta köpa med rabattkupong för cirka 525-550 per 14 kg. Sen finns även Kingsmoor i olika varianter, finns både dyrare o billigare.

Färskfoder fick en hund jag har extra ibland under en period. Han fick Bravo biffar, den med röd etikett. När det gäller färskfoder så kan vissa butiker vara mycket billigare än andra beroende på om man säljer det som service eller har det som huvudfoder.

Jag har funderat på Bozita Robur Performance eller Profine Energy Kyckling och potatis. Har ni några erfarenheter av någon av dessa foder?? Sen tänkte jag nordic bas burgare som färskfoder. Vad tycker ni om dessa foder??

Liknande trådar

Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
2 062
Senast: super
·
Övr. Katt Hejsan! Har försökt hitta själv, men skriver ut här för lite hjälp och tips från andra kattälskare som kanske har bra koll! Jag söker...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
4 886
Senast: Krålus
·
Övr. Hund Mina hundar åt tidigare canagan country game och fungerade bra på det. De bajsade dock rätt mycket så jag funderade på att byta och...
2
Svar
23
· Visningar
2 238
Senast: SiZo
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 641

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat