Annorlunda tävling

I

Ingalillo

Jag är ungdomsansvarig i min klubb och vi har planer på att ha en annorlunda tävling för ungdomarna. Det ska alltså inte vara några FIPO-klasser och man ska inte behöva ha någon superhäst.

Nu behöver jag hjälp med att komma på grenar. Bla har jag snott skritt-race och 2-gång från Stormur, men vi ska även ha barnanpassad öl-tölt. Kan ni komma på fler? Renast grisepass kanske :idea: alla ideer är välkomna.

// Ingalill

Agility både uppsutten och från marken, finns många olika moment som man inte behöver en superhäst för bara lite lydig. :D

Sen har du naturligtvis pink pace race, förklaring äronödig och reglerna kan man utforma själv. :rofl: Det kommer att bli många förvånade miner, för när det gäller att hålla den gångarten är det inte alltid lika sjävklart längre. :angel:

Lag tävling i gångarter, där varje lag har 4 deltagare till häst som visar varsin gångart. Även växlingar bedöms. :banana:

Jag har visst snott 4-gång i lag från Stormur oxå :o men ni är så bra. När det gäller reglerna till grisepassen, är det röd flagg om man anar sväv :idea:
Funderar vidare.

Är det mitt fd "barnbarn" på bilden? Namn?
// Ingalill

Sväv, :rofl: blir det sällan. Men märkligt nog så blir alla grisepassare, inte fullt så stela längre. Så röd flagg vid grundtaktens inträde, och den kommer konstigt nog snabbare än vad man kan tro.

Det är faktiskt en gren som brukar väcka mycket skratt, och både roande och oroande miner. :love:

galopptävling är alltid kul (som motvikt till skrittävlingen) och trail med typ säckhoppning, balansera potatis på sked osv. Maskerad-gångartsklass? Mutbara domare?

/Malin

Pink pace race = skär (gris) pass race :D
Den tidigare benämningen var pig pace race, men det lät inte så trevligt därför ändrades det hela till pink (grisen är rosa).

Kan utföras på oval eller rakt spår, säkraste grisepassen kommer på raka spår. Ovalen risker hästen att behöva böja sig, med en viss rätt takt som följd. :banana:

Aha! Nu fick jag svar på min undran. :idea: Trodde först att du skrivit fel, jag kommer bara ihåg tiden då det hette PIG pace race. Tycker nästan det var gulligare, särskilt tröjorna som passklubben tog fram. :D

// ingalill

Grisepass-konkurannse har jeg sittet og drømt om mange ganger der jeg har sittet og strevd på hesteryggen... Hesten min er nemlig fryktelig flink til å grisepasse :angel: der tror jeg vi kunne vunnet mye! :rofl:

Jeg har ALDRI hørt noe sånt som pig pace race NEVNT en gang her i Norge, stevnemiljøet er kanskje for lite og snobbete?

En liten skogsrunde med idealtid kan også være et hyggelig innslag på et lite stevne.

:)

Jahapp.
Grisepass är väl inget man direkt strävar efter precis? Ska man då sitta och träna inför en tävling i det, hur BRA är det på en skala -10 till -5??? :confused:
Näe! Innan jag ens skulle fundera på att ställa upp!

Jag kommer inte på något förslag just nu... men dyker det upp så återkommer jag :D!

kanske nån maskerad hinderbana det e alltid roligt att se utklädda ryttare och hästar :D

Liknande trådar

Islandshäst Jag går i hästköpartankar och har kollat runt på en del hästar. Problemet är att jag egentligen inte vet vad jag vill ha för typ av...
2
Svar
38
· Visningar
6 772
Senast: BMW530D
·
Övr. Hund Jag behöver lite hjälp att tänka. Jag har idag en skadad BC på 3,5 år som jag tävlar (tävlade?) inom brukset. Det är osäkert om hon...
Svar
9
· Visningar
1 131
Islandshäst Hej, alldeles nybliven islandshäst-ägare här;) helt obildad vad gäller islandshästar, men läser och ser filmer allt vad jag kommer...
Svar
7
· Visningar
2 373
Hästmänniskan Har ett enormt dilemma. Jag och en vän hyr varsin islandshäst av en kvinna som har fött upp dessa, kvinnan har väldigt många...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
16 547
Senast: Chefen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar