Annorlunda problem, hur ska jag lösa det?

Aliil

Trådstartare
Får börja från början. Enda sin min hud har varit liten har hon alltid rest ragg när hon hälsar på andra hundar. Och sen har hon gett invit till lek. No problemas.

Men på den senaste tiden har hon börjat med att göra utfall mot andra hundar. Inte så att hon biter. Utan mera dovt skall och ska börja brottas med den andra hunden

Detta leder till två saker

1. Hunden blir rädd för min och vill sen inte leka.

2 Hundägaren tror att min hund e hundaggressiv och vill inte att våra hundar ska leka.

Själv tycker jag att det e tråkigt att hon gör så iom att hon bara vill leka.

Säger till henne när hon gör såna utfall.

Så hur tränar jag lättast träna bort detta?

Hon e även skälig vid hundmöten då hon vill fram och hälsa/leka.

Sv: Annorlunda problem, hur ska jag lösa det?

Det verkar som om hon är osäker i situationen. Låt henne få en stund att läsa av den andra hunden innan hon får hälsa. Och hundar måste inte hälsa på alla andra hundar. Det räcker med några som de blir kompisar med. Resten kan du lära henne att passera tyst och lugnt med hjälp av skvallerträning. Prata med de ägare som har trevliga hundar som du tycker att hon ska bli kompis med. Förklara för dem att när ni möts så låter ni hundarna vara någon meter ifrån varandra tills båda har lugnat sig. Ignorera skällandet. Om du börjar skälla på hunden kan det uppfattas som att du hjälper till att skälla. När din hund lärt sig vilka som är hennes kompisar kommer skällandet att upphöra om hon trivs med dem.

Sv: Annorlunda problem, hur ska jag lösa det?

Hon får inte hälsa på alla hundar och har hon hälsat på en hund e det inte säkert att hon får hälsa på den igen.

Hennes skällande beror inte på osäkerhet, utan på frustration. Hon kan sitta tyst och fint bredvid mig vid hundmöten. Men när dom e bredvid/gått förbi kommer det ett eller två skall.

Har jobbat mycket med hundmöten och ett tag var det bättre.

Går vi fram och ska hälsa på en annan hund skäller hon inte fören efter hon har hälsat och vill då leka. Enda problemet e att hon har blivit för på och skrämmer den andra hunden/ägaren. Och det e som jag inte vet hur jag ska få bort:confused:

Liknande trådar

Hundträning Jag behöver råd från er! Vi har en hund som är strax över 1 år. Hon skäller oerhört mycket på andra hundar. Vi har verkligen försökt...
2
Svar
30
· Visningar
2 528
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 654
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 722
Senast: fixi
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Senast tagna bilden XVI
  • Guldfasanerna