Philosophia
Trådstartare
Jag gillar inte layouten när det kommer till hur bildannonser läggs in i anslutning till inlägg, dvs. att annonsen ligger i samma "ruta" som enskilda inlägg istället för mellan enskilda inlägg. Flera gånger har jag trott att det är den som har postat inlägget också är den som har postat annonsen. Detta blir särskilt problematiskt i de fall som det inte tydligt framgår att annonsen är en annons, utan att den ser ut som en bild som har postats i inlägget av den som skrev inlägget.
Förutom att det är förvirrande (jag kunde t.ex. inte nyss förstå varför någon hade lagt in ett bildcitat av Stephen Hawkins tillsammans med bilder på frisyrförslag) så är det även etiskt tveksamt med annonser som ligger i postade inlägg eftersom det kan framstå som att den som har postat inlägget på något sätt rekommenderar eller står för det som annonsen är föremål för.
Förutom att det är förvirrande (jag kunde t.ex. inte nyss förstå varför någon hade lagt in ett bildcitat av Stephen Hawkins tillsammans med bilder på frisyrförslag) så är det även etiskt tveksamt med annonser som ligger i postade inlägg eftersom det kan framstå som att den som har postat inlägget på något sätt rekommenderar eller står för det som annonsen är föremål för.