Anmäla till tävling, priser!?

A

atmosphere

Sitter och kikar i tdb och tänker anmäla till en tävling. Men så undrar jag över vad det kostar egentligen!? Det står t.ex 80.0 sen direkt efter står det 50.0. Är det anmälningsavgift och startavgift? Eller är det om man ska anmäla efter att anmälningstiden gått ut, så blir det 80+50 i avgift? Vad ska jag betala om jag anmäler nu medan det fortfarande är ok att anmäla? Hjälp mig, en människa som inte tävlat på länge ;):bow:

Sv: Anmäla till tävling, priser!?

Den första summan ska vara anmälnings/startavgift och den andra är en extra avgift för efteranmälan.

80kr är anmälningsavgifter och 50kr är efteranmälningsavgiften

Du ser väldigt tydligt på stapeln ovanför anmälan om du är inom den ordinarie anmälningstiden (grön=ordinarie, gul=efteranmälan)

Om du går in på ditt konto och tittar på sidan "Mina anmälningar" när du anmält så ser du exakt hur mycket pengar som kommer dras och vilket datum.

Många missar fortfarande att räkna med 10 kr per anmält ekipage, har alltid ett par anmälningar med för lite pengar på kontot varje tävling.

Många missar fortfarande att räkna med 10 kr per anmält ekipage, har alltid ett par anmälningar med för lite pengar på kontot varje tävling.

Samma här! Och så har man dom som ringer kl 17.45 samma dag som ordinarie anmälningstid går ut och frågar om de kan anmäla senare under kvällen utan att behöva betala efteranmälningsavgiften för dom inte hinner faktiskt inte hem före 18.00. Nähä? Anmäla i tid nästa gång kanske? ;)

kl

Tack så mycket! Nu har jag anmält mig, pirriiiiiigt!! En annan fråga som ni kanske kan hjälpa mig med. Det gäller en lokal tävling - är det för flashigt att ha kavaj även om jag bara ska hoppa clear round? Hade ni hellre tagit tävlingsskjorta + svart v-ringad tröja över? (+ säkerhetsväst) Vill inte vara för ambitiös när det är första tävlingen, men vill samtidigt inte se ut som stryk.. Ska jag ändå ha vita ridbyxor?

Det går bra vilket som det är dock ganska många som brukar ha kavaj även fast det "bara" är lokal så du behöver nog inte känna dig överklädd om du väljer att ha det.

Hoppas att det går bra och att du får roligt på din första tävling. :)

Liknande trådar

Tävling Hur fungerar TDB när man står som reserv det datum avgiften ska dras (följdaktligen dras ingen avgift då), och man avanmäler sig EFTER...
Svar
2
· Visningar
3 292
Senast: fio
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 249
Senast: LaMagia
·
Tävling Satt och tittade på runt TDB, främst för att jag var intresserad av prisnivån på tävlingar runt om i Sverige. Tittade också lite på hur...
2
Svar
20
· Visningar
4 687
Senast: kryddelydd
·
Dressyr Ingen kritik mot någon, bara genuint intresserad av orsakerna samt en allmän debatt om hobbysportens konstnader, med utgångspunkt i...
2 3
Svar
54
· Visningar
8 064
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar