Anmäla sig utan häslicensnummer?

fruxolisa

Trådstartare
Går det inte att anmäla sig via Svrf:s hemsida om man inte har någon hästlicens? Jag skall börja tävla lite nu till våren, endast lokalt, och som jag har fattat behöver man inte ha hästlicens, men ryttarlicens. På hemsidan står det att det är en spärr som gör så att man inte kan anmäla sig till tävlingar utan hästlicensnummer, hur anmäler jag mig då via svrf:s hemsida till tävlingar?:confused: nu låter jag jättedum, men detta är endast en fråga!

Sv: Anmäla sig utan häslicensnummer?

Ja det går att anmäla sig utan hästlicens till ded tävlingar man inte behöver ha hästlicens. När du väljer att lägga till en häst så går du längst ner i rutan där det står:
Lägg till häst utan licensnummer från SvRF eller registreringsnummer från ASVH
Saknar din häst helt licensnummer från SvRF eller registreringsnummer från ASVH kan du skapa en häst manuellt genom att klicka här. En häst som skapas manuellt kan inte ställa upp i tävlingar som har högre status än lokal!
Klickar du på här så skriver du inte de uppgifter du har på din häst-

Det går att anmäla sig utan licens hos TDB. Dock inte högre status än Lokal.

Hur funkar det om man vill rida en klass som inte kräver hästlicens på en regionaltävling?

Distanstävlingar är ofta reginala, men har klasser som inte kräver licens.

Liknande trådar

Gnägg Hjälp! Jag och min tränare planerar att ta med hästen till Tyskland för en veckas träning och har börjat nysta i vad vi behöver göra för...
Svar
16
· Visningar
1 095
Senast: Piaff
·
Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
952
  • Artikel Artikel
Dagbok Min hyresvärd är en idiot IGEN! Han har höjt hyran med 5,9% trots att det står på hyresgästföreningens hemsida att hyresvärdarna får... 3 4 5
Svar
80
· Visningar
8 862
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 272
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka