Anmäla flytt?

Modig_Korn

Trådstartare
Betalar sista delen av min nya bostadsrätt på torsdag och det står på en lapp jag fick i brevlådan att man ska (ospecifikt när) anmäla flytten till skatteverket. Så kära bukare.. När ska man ha gjort det? Innan torsdag? När man flyttar in? Strax efteråt?

Nu är det så sjukt längesen jag flyttade så jag kan minnas fel men... Man får väl fylla i flyttdatum när man anmäler på Skatteverket? Vilket gör att det inte spelar så stor roll annat än för postens skull typ?

Din anmälan ska ha kommit in till Skatteverket inom sju dagar från ditt inflyttningsdatum. Du anger inflyttningsdatum på blanketten. Anmäler du senare händer det såvitt jag vet inget annat än att du kommer att få ett senare inflyttningsdatum hos Skatteverket.

Din anmälan ska ha kommit in till Skatteverket inom sju dagar från ditt inflyttningsdatum. Du anger inflyttningsdatum på blanketten. Anmäler du senare händer det såvitt jag vet inget annat än att du kommer att få ett senare inflyttningsdatum hos Skatteverket.

Stämmer. Kan bli trist om man tänkt dea av för mil och flyttat långt "bara".

Vill bara inflika att man kan adressändra på Skatteverkets hemsida med e-legitimation, så det är både enkelt och snabbt gjort :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 168
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 087
Senast: Sassy
·
Samhälle Behövde mitt pass idag, ska inte resa men ska förnya bank-id och där godkänns inte körkort som id. Döm till min förvåning när mitt pass...
Svar
11
· Visningar
907
Senast: MiaMia
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 621
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama