Anky stämmer Eurodressage

Sv: Anky stämmer Eurodressage

Jag hade också blivit arg om en bild på mig hade hängts ut och varit beskuren :crazy:

Tycker inte att det är god journalistik att göra så

Fast... med tanke på att man inte ser ansiktet så går det ju inte att till 100% identifiera ryttaren, nu är jag inte så insatt i dressyren ser därmed inte skillnad på vad det är för häst, om det inte är Briar eller Totilas då så för mig skulle den där bilden vara en Rollkur bild i mängden, då hade det väl ändå varit värre om man såg ansiktet på ryttaren, då är det verkligen att hänga ut ryttaren, nu hade det ju kunnat vara en ryttare i mängden!

Det är klart att Sjef inte vill att någon ska störa hans fina verksamhet. Det är mycket stora pengar som står på spel.

"Much has been written about this controversial system in combination with animal welfare. And so has journalist Astrid Appels who has paid attention to this topic on her website www.eurodressage.com. Through highly aggressive and intimidating emails Anky van Grunsven and Sjef Janssen have tried to prevent this, but Appels appeals to the freedom of speech and freedom of the press.

In his correspondence Sjef Janssen has sweared at Appels like a sailor. A few quotes:

“You are a tiny miserable figure”
“You’ll be next”
“You’re totally deranged”
“You’re just pathetic”
“You continue to be a super bitch”
“you belong in line with the German journalist mafia”
Appels is shocked by these intimidating and slanderous remarks by the official team trainer of The Netherlands and considers taking necessary legal steps against this. "

Tveksamt om deras stämning leder någon vart... Jag menar, pressen kan ju pixla bilder på misstänkta brottslingar, så hur kan ett bortklippt huvud på en ryttare för att visa en "form" på hästen vara ett brott? Har man inte rätt till sina egna bilder?

Den damen verkar ju inte vara ritigt klok!

Bilden i artikeln visar formen, ryttaren är ju inte intressant!

Bilden är ju tagen från sidan, inga eventuella tecken på hästen visas heller. Det finns ju många mörka hästar!

*kl*
Det är intressant hur Anky outar sig själv genom det här. Om hon hållit tyst hade det kanske funnits en möjlighet att ingen märkt något (annat än de kanske uppenbara kopplingarna hon fått med rollkur).

Tror inte de kommer någonvart med det, det enda man känner igen henne på är ju formen på hästen:o

Undrar hur det håller rättsligt:angel:

Känd är hon visserligen men inte så känd att man kan identifiera hennes ben:cool: Och som sagt mörka hästar är inte helt ovanliga...

Dessutom är ju debatten en följd av den ridning hon o Sjef skapat, och står för, så det kan inte ens vara kränkande även om hon nu gick att känna igen:confused:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Hollands dressyrdrottning Anky van Grunsven är den enda kvinnan på det holländska magasinet Dutch sports årslista för 2011...
Svar
0
· Visningar
622
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Anky van Grunsven, eller kanske mer rätt hennes man Sjef Janssen, återtar sin stämningsansökan mot dressyrsajten...
Svar
0
· Visningar
748
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Istället för fracken packar holländska dressyrstjärnan Anky van Grunsven ner cowboyhatten och bootsen när hon i slutet av...
Svar
0
· Visningar
751
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Ridsport) Holländska Anky van Grunsven, som numera rider både dressyr och reining på högsta nivå, kommer till Stockholm International...
Svar
0
· Visningar
779
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Halt efter vila
  • Promenadskor vinter
  • Målbilder för trubbnosar.