Animo, vad vet ni?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare FairLady
  • Startdatum Startdatum
F

FairLady

Vad är han för en hingst?

Har aldrig hört namnet innan men han har ju en tilltalande stam.
Vad vet ni om honom och hans avkommor??

Tacksam för all info!:D

Sv: Animo, vad vet ni?

Tror du menar hingsten som Morten Aasen (eller ngt liknande) red internationell hoppning på. Helt fantastisk om jag inte minns helt fel. Efter Alme´(SF) - Amor (Holst.). Har sett en avkomma som jag tyckte väldigt mycket om. Mkt bra hoppkapacitet.

Parmler brukade kalla honom för en "gladhoppare" eller nåt liknande, han var alltid så positiv och hoppade spänstigt som en gummiboll.

Alme Z - Amor. född 82 (?) Brun och jättesöt fint ihopkommen
Morten Aasen red
Animo har en duktig avkomma som heter Anima, går svår

Känner till en annan avkomma som hoppar väldigt ok men den har lite i huvet och har inte haft ägare som klarat det riktigt så han har aldrig fått visa sin grymma kapacitet.

varför undrar du över Animo?

Senast ändrad av en moderator:

Tack för infon!!

Undrar för jag såg en annons på ett sto som var e. Animo, såg trevlig ut.
Hade aldrig hört namnet på hingsten å därför blev jag lite sugen på info. :)

Har han inte varit godkänd i Sverige?
Ingen som har en bild?

Anima er faktisk norskfødd.

Animo er norskegd, men har huvudsaklig verkat i Holland og England. Han lever fortfarande, såvidt jeg vet.

Ja, eg veit at Anima aer ei norsk jente!! :D

Bilden på allpedigree gör honom inte rättvisa, sånt stort huvud har han väl inte!

fairlady - kolla du på detdär stoet en gång till, hon kanske är riktigt begåvad

Kan inte se bilden på Animo på allbreed men är det denna?

animo_c.jpg

Ja, eg veit at Anima aer ei norsk jente!! :D

Bilden på allpedigree gör honom inte rättvisa, sånt stort huvud har han väl inte!

fairlady - kolla du på detdär stoet en gång till, hon kanske är riktigt begåvad

Ja, jag får väl göra det verkar det som men hua, då måste jag ju sälja fölis å det känns inte jätteaktuellt....tyvärr.

Får fundera!!!:idea:

Animo f 87 e. Almé Z - Amor verkade Sverige 1993, då i Flyinges regi, via fryst.

Du kan gå in på vdl-stud sverige och där gå vidare till "hingstar man minns". Bild på Animo och avkommor.

Är inte Agneta Lindelöws "Gina Lollobrigida" e. Animo? :) Har ju startat i Världscupen

Animo var en sprothäst med det största hjärtat av alla. Han tävlades av en norrman som hette Morten aasen (stavning kanske fel) En underbar häst var han . Det finns EN godkänd avkomma till honom i svertige och det är hingsten Pessoa VDL och Pessoa har själv gjort det största på banorna internationellt, en skada gjorde att han kom till svegie för ett eller två år. . står på Hageby i Lund. Du smälter om du får se denne underbare häst.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 082
Senast: Piaff
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 657
Senast: Raderad medlem 149524
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 629
Senast: Mabuse
·
Övr. Katt Hej! Jag googlar mig blå och de står bra info men jag fattar inte ändå.. har aldrig varit något problem innan men jag märkte att de...
Svar
14
· Visningar
1 001
Senast: SMM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Bildtråd