Ångkokt ben?

Sparrisen123

Trådstartare
Kan man ge det?
Jag var in på ÖoB idag och hittade stora rejäla oxben, ångkokta, till bra pris. Men jag har aldrig direkt funderat över ångkokt förr, kan man ge det?

Sv: Ångkokt ben?

Nej.
Ben ska alltid ges råa. Om man tillagar dem så förändras deras konsistens och de kan då splittra sig och skada hunden. Dessutom blir det mycket svårare för hundens mage att faktiskt smälta de eventuella benbitar den får i sig.

Sv: Ångkokt ben?

Okej.
Att man inte ska ge "vanligt" kokta vet jag, men just ångkokta har jag inte sett förr så då blev jag fundersam. Men då vet jag :) Jag som hade hoppats på ett mindre kladdigt alternativ ;)

Liknande trådar

Hundhälsa Har 2 hundar med dåliga tänder, de är 14 och 11 år. Vi fixade tänderna i feb i år och de är redan lika mycket tandsten igen och några... 2
Svar
27
· Visningar
2 154
Senast: Lisen82
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
592
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
1 056
Senast: Rumpnissen
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger... 2
Svar
21
· Visningar
1 959

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka