- Svar: 16
- Visningar: 1 795
Vill bara skriva av mig lite. Har sjuk ångest- och stresspåslag sen det började bli tal om att slopa restriktionerna och inte klassa covid-19 som samhällsfarlig sjukdom längre. Då kommer jag inte att kunna sitta hemma längre och jobba. Jag avskyr vårt kontors utformning med aktivitetsbaserat arbetssätt, det passar över huvudtaget inte när man har ett handläggarjobb med intensiva telefonkontakter mellan 8-16 varje dag som är krav på att vi ska ha öppet telefonen. Alla undersökningar de har gjort visar att 80 procent som har en handläggarroll tycker att kontorets utformning är en stjälpande snarare än hjälper till i deras arbete. Vi har inga rum vi kan boka och på varje våningsplan finns det fyra rum där man kan sitta enskilt att jobba i på kanske 90 kontorsplatser på varje våningsplan. Efter pandemin har de sagt två dagar per vecka cirka hemma. Jag vill helst slippa det alls med undantag för möten och samarbeten men det kommer jag aldrig att få igenom.
Ser bara framför hur dåligt jag kommer att må av att sitta på kontoret flera dagar per vecka. Vet att fackliga och andra har försökt påpeka detta till ledningen på alla nivåer men de struntar i att större delen av personalen vantrivs och mår dåligt i den miljön. Aktivietsbaserat är ett prestigeprojekt för ledningen. . Enda trösten är att jag planerat att ta tjänstledigt i höst på 40 procent för att plugga och då iallafall kommer från kontoret lite mer. Tar jag min examen så kommer jag förhoppningsvis ha bättre möjligheter att hitta en bra arbetsgivare.
Men måste hitta ett sätt att hantera stressen och ångesten för nu sover jag knappt och känner mig mest förtvivlad. Ville som sagt var bara skriva av mig lite. Känns iallafall bra att jag har en plan för att försöka ta mig till en bättre arbetssituation med en sund arbetsmiljö.
Ser bara framför hur dåligt jag kommer att må av att sitta på kontoret flera dagar per vecka. Vet att fackliga och andra har försökt påpeka detta till ledningen på alla nivåer men de struntar i att större delen av personalen vantrivs och mår dåligt i den miljön. Aktivietsbaserat är ett prestigeprojekt för ledningen. . Enda trösten är att jag planerat att ta tjänstledigt i höst på 40 procent för att plugga och då iallafall kommer från kontoret lite mer. Tar jag min examen så kommer jag förhoppningsvis ha bättre möjligheter att hitta en bra arbetsgivare.
Men måste hitta ett sätt att hantera stressen och ångesten för nu sover jag knappt och känner mig mest förtvivlad. Ville som sagt var bara skriva av mig lite. Känns iallafall bra att jag har en plan för att försöka ta mig till en bättre arbetssituation med en sund arbetsmiljö.