Det måste vara något fel på mig eftersom jag får värre hosta av nipaxon.Nipaxon är imte slemlösande utan den minskar rethosta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det måste vara något fel på mig eftersom jag får värre hosta av nipaxon.Nipaxon är imte slemlösande utan den minskar rethosta.
Provat att ta i tablettform?Det måste vara något fel på mig eftersom jag får värre hosta av nipaxon.![]()
Visste inte att den finns som tablett.Provat att ta i tablettform?
Äshda, jag har också astma o har använt acetylcystein dagligen i ca 40 år.Har gått å hostat som en sate i 3 veckor å inga receptfria läkemedel har hjälpt. I vanliga fall brukar jag till slut oftast få gå till läkaren å få Cocillana mot hostan men denna gång fick jag några Acetylcystein av en arbetskamrat som gjorde susen. Efter att ha läst bipacksedeln så borde jag nog inte äta just den pga min astma, men jag fick som tur var inga problem.
Ser för övrigt fram emot en hel vinter med hosta varja gång jag kliver ut genom dörren pga irriterade luftvägar pga kylan, går och funderar starkt på att köpa mig en värmeväxlare eller kanske emigrera till varmare klimat......
Apropå....Har gått å hostat som en sate i 3 veckor å inga receptfria läkemedel har hjälpt. I vanliga fall brukar jag till slut oftast få gå till läkaren å få Cocillana mot hostan men denna gång fick jag några Acetylcystein av en arbetskamrat som gjorde susen. Efter att ha läst bipacksedeln så borde jag nog inte äta just den pga min astma, men jag fick som tur var inga problem.
Ser för övrigt fram emot en hel vinter med hosta varja gång jag kliver ut genom dörren pga irriterade luftvägar pga kylan, går och funderar starkt på att köpa mig en värmeväxlare eller kanske emigrera till varmare klimat......
Vid vilka tillfällen har du provat?Det måste vara något fel på mig eftersom jag får värre hosta av nipaxon.![]()
Jag har följt instruktionerna på flaskan. Alltså vid torrhosta/rethosta.Vid vilka tillfällen har du provat?
Den dämpar rethosta, dvs torrhosta utan slem. Bör kanske undvikas om man har slem i luftvägarna eftetsom man faktiskt kan behöva hosta upp det...
För mig är den verkningslös. Jag fick dessutom ont i munnen av tabletterna.Blev just rekommenderad bisolduo (?) Av personalen i vårdcentralens växel. Funkar den, eller är den också verkningslös?