Angående måttbeställda vagnar

F

Fjunet

Ska jag vara helt ärlig så fattar jag inte varför man vill ha en måttbeställd vagn?
Tar ett exempel: Finns ett enormt halvblod i samma stall som min häst. Han är inkörd av T. Eriksson, och kommer även att fortsätta sin utbildning hos honom. T ordnade vagn och sele till de som äger honom, och trots att han är ett halvblod av modell grövre, så var det aldrig tal om att måttbeställa något.
Varför vill man egentligen ha en måttbeställd vagn? En sådan vagn kan man ju dessutom inte använda till andra hästar, så andrahandsvärdet kan ju inte vara högt.
Det kan dessutom omöjligt vara många centimetrar det rör sig om mellan en standardvagn för den rasen/storleken och mellan måttbeställda vagnar.

Upp för diskussion!

Sv: Angående måttbeställda vagnar

men so9m du säger om det inte är så stor skillnad mellan den måttbeställda och den speciallbeställda inom den storleken så är det ju inget o tjaffsa om hehe då får man ju bara en prefelt vagn till den hästen man vill ha den till.

min vagn kan jag antagligen ha till en shettisa me.

Förutom att man får betala mycket mer för en måttbeställd.

Fjunet skrev:
Varför vill man egentligen ha en måttbeställd vagn? En sådan vagn kan man ju dessutom inte använda till andra hästar, så andrahandsvärdet kan ju inte vara högt.
Det kan dessutom omöjligt vara många centimetrar det rör sig om mellan en standardvagn för den rasen/storleken och mellan måttbeställda vagnar.

Upp för diskussion!

Min vagn som jag precis fått hem är måttbeställd både till mig (höjd på sist) och till hästen (längd på skaklar osv.). Känner inte att jag har fått betala mer för att den är måttbeställd! Och varför skulle det vara så dåligt???
Nästa häst jag ska ha blir samma ras och de är ju oftast ungefär lika stora (på höjden iaf!) å jag själv lär ju inte växa mer! :D
Skaklarna gå dessutom att förlänga enkelt om man skulle behöva det.

Även om jag någon gång skulle bestämma mig för att sälja vagnen så är min ponny inte av någon onormal storlek så jag ser inte någon anledning till att den inte skulle passa fler än honom! Som de även skrev i tidigare inlägg så kan inte skillnaden på en måttbeställd och en icke måttbeställd vagn för samma storlek på ponny/häst vara så enormt stor! Nu var det ju så att de jag beställde vagnen hos gör dom efter att de beställts å då är det ju ingen anledning till att INTE beställa de efter dom mått man själv har! Eller?
Jag själv är lika lång som många andra så jag tror inte heller där att det skulle vålla några större problem för en annan kusk! ;)

Min ena maratonvagn är måttbeställd för mig! Jag är kort och vill gärna nå fram till bromsen utan att sitta längst fram på kuskbocken:D Det ska vara roligt och bekvämt att köra och det kostade inget extra då jag köpte den ny och åkte till Tidaholm och provade in mig:banana:

Welsh skrev:
Det ska vara roligt och bekvämt att köra och det kostade inget extra då jag köpte den ny och åkte till Tidaholm och provade in mig:banana:

Håller helt å hållet med dig!
Det ska ju vara KUL att köra inte obekvämt å halvt besvärligt!!!

Jag behövde inte ens åka å mäta in mig-tog bara ett par enkla mått på mig och hästen och mailade iväg dom! :D

snigelfarmor skrev:
Vad har du för vagn?

/jenny

En rockard från Drive-Out!

Var inte du inne i en annan tråd och fråga mig samma sak häromdan?? :D

snigelfarmor skrev:
eh...det vet jag ingenting om...(försöker släta över pinsamheten)

:) senil

He, he man kan ju faktiskt inte komma ihåg ALLT! :angel: :D

Cämz skrev:
Jag behövde inte ens åka å mäta in mig-tog bara ett par enkla mått på mig och hästen och mailade iväg dom! :D
Vi åkte ner för att kolla på en begagnad vagn hos dem men blev förälskad i min nya vagn istället. Maken ville dock ha en Xtreme men där fick han ge sig. Älskar att åka dit och glutta på alla vagnarna:love:

Welsh skrev:
Vi åkte ner för att kolla på en begagnad vagn hos dem men blev förälskad i min nya vagn istället. Maken ville dock ha en Xtreme men där fick han ge sig. Älskar att åka dit och glutta på alla vagnarna:love:

Brukar ni åka till Drive-Out? Hänger inte riktigt med! *snurrig* :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka