angående löp tik

Rotterö

Trådstartare
Hur länge löper tiken första gången ?När är det farliast att träffa en han hund? mitten eller slutet?

Jag fick höra i dag av en en massa saker som jag ingen aning hade vetskap om.

Är nyfiken på vad ni svarar.:confused: :confused:
 
Sv: angående löp tik

Generellt sett, så löper en tik i 21 dagar (variationer förekommer) och oftast är de i höglöp runt dag 11-15, men det finns de som står för hanen hela löpet och i princip kan en tik bli dräktig under hela löpet, eftersom att hanhundens spermier kan leva upp till en vecka i väntan på att det ska komma ner ägg som går att befrukta.

En löptik ska således aldrig få vara med en hanhund någon gång i löpet om man inte vill ha valpar efter hundarna!
 
Sv: angående löp tik

Bra det var presis så jag visste att det va.
Hon jag träffade i dag. Hon hade varit på avelskurs. Hon sa att de alra sista dagarna va de farligaste dagarna. Jag tyckte det lät lite konstigt.

Min 8 mån tik har nu löpt 20 dagar. Men det verkar inte ta slut ännu.Jag väntar på att det ska ta slut så hon kan få ett gott bad mm
 

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 075
Senast: Red_Chili
·
Hundavel & Ras Hej, ny här och skulle vilja höra lite hur olika löp kan vara, jag har en labrador tik som nu löper, inne på dygn 17 nu, tog...
Svar
8
· Visningar
1 057
Senast: Karolina90
·
Hundhälsa Hur vet man att tiken har slutat löpa? Min tik fick sitt första riktiga löp för 2 veckor sen, hon slutade blöda efter ca 9 dagar och nu...
Svar
5
· Visningar
658
Senast: LaMagia
·
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
612
Senast: YlvaG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp