Ang star trailer

Raggartass

Trådstartare
har fastnat för just märket Star i mitt letande efter en bra beg.transport för en hyfsad penning. I mitt sökande har det dykt upp lite andra benämningar på transporter, som sedan hänvisats till av vara av märket Star. Nu undrar jag om någon kan hjälpa mig reda ut begreppen :confused:.
De namn som dykt upp är dels Kungstrailer och även något som kallas Star industriboggie/vagn. Vad är detta för kärror och är det verkligen star som tillverkar dom. Är de i så fall av samma kvalité - för de är överlag billigare än en "riktig" Star trailer.

Tar även gärna emot synpunker på märkena Läckö och Kylinge som ev beg. prospekt. För o nackdelar :)

Sv: Ang star trailer

Har egentligen ingen aning men har kollat på nätet om dessa benämningar som Kungtrailer & industri vagnen. Kan det vara en enklare variant av Startrailer kanske? Har själv en Star safir & är helnöjd med den. Valet stod mellan Kylinge & Startrailer så det blev en star .Gillar dock Kylinges säkerhets lösning bättre än Stars & den finns ju nu på alla Thule vagnarna om man vill ha en helt ny vs..

ja, det är lite så jag misstänker oxå. Har själv letat på nätet, men fått väldigt lite information. Återstår väl att ringa någon åf kanske.

Menar du att kylinge nu är en thulevagn? För jag trodde det var trane som blivit thule, men det kan ju jag ha missuppfattat :crazy:
Vad är det för säkerhetslösningar som är bättrepå kylinge? Har själv en väldigt lätt och orädd häst, men man vet ju aldrig vad som händer ute på vägarna eller om man ska köra andra hästar som inte är lugnet själv sas :)

Har bara ett enda problem egentligen med min häst i samband med transport. Han sätter sig omdelbart på bommen och sedan är det full sjå att få igen luckan, eller släppa spärrarna vid avlastning, om man är själv. Ska vid nästa resa testa att sätta två bommar i rumpan så att han inte får ut tryck på lämmen.
På nyare kärror har jag sett att det går att flytta fästet till bakbommarna - någon som vet någon beg. vagn runt 20-30 000 som det går att flytta bakbommarna på? I så fall vilken/vilka:confused:

Star har blivit Thule, det är flera märken som även nu går under namnet Thule.

Kan tyvärr inte hjälpa dig med vad benämningarna betyder.

Hos oss står det två Kylinge (tre förut, en såldes för en månad sen drygt) och två Star, en Thule Star Trailer och en vanlig Star Trailer.
Kylingekärrorna har fördelen med att man kan öppna bommarna på utsidan, men det är jobbigt om man har en häst man måste stänga åt snabbt. Iaf vad jag erfarat. På Startransporterna har vi snabbkoppling på bommarna eller vad man ska säga, ena hakar man bara i på sidan och den nyare trycker man bara fast. Jättebra att lasta ridskolehästarna som har allt för bråttom bakåt ibland. :crazy:

Trane, Kylingekärran, Star Trailer, Dalavagnen, Easyline, Horseline och Brenderup hästtrailer har nu det gemensamma namnet Thule. De har tagit det bästa av alla vagnar & satt ihop till en . Star & kylinge enkel axlad finns ju runt 30 tusen har jag sett..

:idea::idea: ja det underlättade ju en hel del. Har undrat hur det egentligen hängde ihop när jag kikat runt på olika hemsidor :)

Vad finns det för erfarenhet av Thules "billiga" variant - Equiliner? Är det för billigt för att få en bra vagn? Kan ev tänka mig att köpa en ny transport, men då får det ju bli någon av de billigare varianterna, och ofta får man ju vad man betalar för sas. Är det värt det, eller ska man satsa på en bättre beg. av de märkena som jag nämde ovan?

jag har aldrig hört talas em de vagnar du nämner.
jag har en star trailer safir som jag är supernöjd med! den går stadigt och bra efter bilen och hästarna gillar den!

Nu har vi varit till vet. för förhoppningsvis sista gången detta år. Iaf så gjorde jag så att jag satte bägge bommarna bakom honom och det funkade :idea:.
Är det någon som vet om man kan göra så även på Star trailers - har lånat pappas Läckö och det gick jättebra. Tog inte speciellt lång tid heller att sätta ditt två st - ca 10sek. Eftersom han hänger på bommen är det framför allt viktigt att det går snabbt att ta bort dem - här ca 5sek. Så alla transporter med mickel med bommarna går bort - läste någon som tyckte det var knepigt på Thules, i så fall går ju dom bort. Någon mer som har erfarenhet av både svåra och lätta bomlösningar får gärna skriva några rader :)

så här ser det ut på läckösläpet. I en annan tråd frågade någon om bilder på hur deras lösning på bommarna ser ut när de är av, så jag lägger in en sådan bild och hoppas att personen i fråga ser den ;)

ps: som ni ser så skiter han ju samtidigt som han sitter på bommen, så lösningen med innerdörrar har jag helt förkastat. Han har skit i HELA rumpan o täcket i bak, och med dörrar antar jag det blir ännu värre :p

Så går att göra på vår star trailer ringo star (thule exellent), men nu har de ju inte samma bomlösning på alla släp. I övrigt rekommenderar jag verkligen star, skulle aldrig byta till något annat! :love:

jaa, har ju kollat runt en hel del här på transporttrådar och inte hittat någon som haft något negativt att säga om Star - och jag litar på bukefolket :d.
Nu är det väl en "traditionell" Star Trailer jag är ute efter (-97-01) - för det är inte troligt att jag får lov av gubben att köpa någon dyrare :p Attans vad ska man med män till - fast det klart, de är bra att ha när man ska köra hö :rofl::rofl:

Hej jag är en nybliven ägare av star safir. Är mycket nöjd med det släpet och har fått veta att det är thule numera som har köpt upp startrailer. så om du är nyfiken på mer info så maila gärna :)

MVH:jugge

Jag har en Thule Star Diamant, den är ca ett år gammal. Är riktigt nöjd med det släpet. En av fördelarna är bakbommarna som inte har en sådan där sprint som det var på kortet ovan. Utan det är som ett litet knäppe man trycker på och vips så är bommen frånkopplad. Dessutom kan man fälla frambommarna utifrån, vilket kan vara mkt bra om man råkar ut för en olycka. Jag har inget annat än gott att säga om dessa släp!

Ett halvtaskigt kort, men den här transporten är det!
n1258455425_30345772_3658.jpg

Jag har en Kungstrailer, men min är en Dalavagn i grund & botten :confused:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka