ang. läder ridstövlar.. hjälp.

C

coscos

jag har ett par läder ridstövlar som är lite stora i vaden men annars väldigt snygga och bra.. Men om jag skall köpa nya så kommer jag köpa begangnade eftersom jag inte har råd med nya.. nu är de ju så (såklart) att mina fötter är lite jobbiga. förut lånade jag stövlar dom satt jättebra i vaden men dom var 3 storlekar för stora. skall jag ha ett par som sitter bra i vaden så kan jag inte få på mig den i min storlek.. så vad kan man göra? kan man få dom typ utbankade hoss en skomakare eller något?

Sv: ang. läder ridstövlar.. hjälp.

Går det inte att sy in de du har ?
Vet iofs inte om det går...
Jag lämnade in mina hos skomakare som var för trånga i skaften, han sydde i en liten kil, det blev inte skitsnyggt, men samtidigt syns det inte jättetydligt ;)

/Dimmalimm

dom är ganska så mycket för stora tror jag, om man jämför med dom som satt perfekt bara att dom var förstora i storleken.. jag känner att jag inte kommer åt hästen när jag rider.

och inte bara skaftet utan hela vaden är för bred lixom..

Liknande trådar

Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
602
Senast: Zpunk
·
Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
636
Senast: Badger
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 740
Senast: Squie
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka