Men OM ngn skulle börja anse att "vissa dagar" är så obekväma dagar som julafton och sådant, så kontra med att det då i rimlighetens namn borde stå det!
För knappast att vuxna människor anser det rätt att TVINGA ut vissa människor på dagar då INGEN egentligen vill jobba!
Personligen tycker jag det är tragiskt att den ideella verksamheten mer och mer består av några få krakar som jobbar livet ur sig!
För ett sådant papper som du beskriver, tillkommer ju ENDAST om klubben i fråga har för få som ställer upp ideellt!
För om tillräckligt många ställde upp, skulle ju det papperet vara helt onödigt...
Själv så har jag jobbat ideellt så jag nästan tappade intresset för att hålla på med mina egna hästar!
Ridklubben och ridskolan där jag i över 20 år jobbat ideellt, gick i somras i konkurs.
Och orsaken var MKT enkel! Alldeles för få ställde upp och hjälpte till, så de få som jobbade ideellt hade allt för mkt att göra!
Men när då ridskolan upphörde, så har jag från flera håll hört MKT negativa ordalag!
Det borde ha skickats ut brev till eleverna om vad som hänt (vems skyldighet är att göra det?), ngn har med MKT syrlig röst sagt till mig "jaha, det BLEV visst ingen ridskola längre, VAR ska mitt barn NU rida?!"
Så de flesta sa "jag vill ha ridskolan kvar, men tyvärr har inte jag möjlighet att hjälpa till".
Så det var tydligen HELT OK att några få utan egen vinning, drev ridskola till DERAS barn!
Sedan fick vi skit när vi inte orkade längre...
Så jag säger nu ALDRIG MER IDEELLT ARBETE! Jag har "gjort mitt" med över 20 års ideellt arbete i ideell klubb!
Ska jag göra ngt ideellt igen, ska det ENDAST vara det JAG tycker är skitkul, samt JAG har nytta av! Dvs tävling.