jackiezetterlund
Trådstartare
hej! har haft en häst på foder 1 år nu, kontraktet gick ut 30 april 2017, då jag kontaktade hästägaren några dagar innan och frågade om dom antiagen skulle ta tillbaka honom eller skriva ett nytt kontrakt, fick svar då att dom skulle återkomma, den 30 april skrev hon att den 4/5 skulle dom kolla på ett stall där dom bor och skulle svar mig den 5/5, och frågade då samtidigt om ja kunde ha han kvar till 30 maj. Då jag egentligen inte vill lämna tillbaka honom då dom inte tar hand om honom över huvudtaget - när jag hämtade han var han mager, hade väldigt mycket blodmask och ankfötter. men nu idag 8/5 skrev ägaren till mig att dom fått en stall plats och undra om jag kunde köra tillbaka han i veckan.
Då är frågan, är jag skyldig att köra tillbaka honom när kontraktet redan gått ut ? och jag frågat flera gånger hur dom vill göra.
Ägaren till stallet där han står nu säger att jag absolut inte har en skyldighet till det, ( jag har ej körkort att köra transport och heller inte en transport)
Då är frågan, är jag skyldig att köra tillbaka honom när kontraktet redan gått ut ? och jag frågat flera gånger hur dom vill göra.
Ägaren till stallet där han står nu säger att jag absolut inte har en skyldighet till det, ( jag har ej körkort att köra transport och heller inte en transport)