ang. Childerique-sadel

Breccia_

Trådstartare
någon som vet hurvida Childerique-sadlarna är stora eller små i tum-storlekarna?
skulle vara trevligt o veta. dom ser inte så stora ut.

Sv: ang. Childerique-sadel

Luc Childeric är relativt små i storlekarna, iaf hoppsadlarna.
De är ganska korta, en 18" var kortade än min 17" jaguar.

Childeric kan beställas med långa eller korta kåpor. Det är möjligt att de är kortare än normalt även i den "längre modellen", men det är i alla fall möjligt att bestämma.
Ang storlekarna i tum tror jag också de är lite mindre.

Jag har också sett en hoppsadel och den var extremt liten. I anläggningsytan var den ganska normal, men en 17½ var endast 43 cm och den kändes snarare som en mindre 17" eller 16½".Och då sätet är såpass litet blir ju anläggningsytan också mindre...

Till popeye: Jaguar är ganska långa sadlar, fast de ör ganska små i sätet är de ändå längre än t.ex. Stubben i samma storlek. En Jaguar XKC dressyr 17" är längre än min Globus Clic 18" och längre än Lemetex Stylist (vilka inte är speciellt korta) i 17½".

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
978
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
405
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
907
Senast: MissFideli
·
Utrustning Hej jag är tjej på 168cm som rider islandshäst, min islandshäst är runt 144cm och jag skulle vilja testa tävla på honom. Har en... 2
Svar
20
· Visningar
1 594
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka