anföll polis

Meibla

Trådstartare
Chihuahuor anföll polis
LOS ANGELES. En polis i Fremont i Kalifornien blev illa biten när han angreps i tjänsten av en flock hundar. Polisen skulle eskortera en 17-åring hem efter ett tillbud i trafiken. I entrén till 17-åringens hem blev polisen överfallen av fem ilskna chihuahua-hundar och ådrog sig ett antal förargliga ankelbett. (AP-TT)

Det är första gången jag läser på A*tonbladet att det är nån annan hundras än rottis, pitbull osv, som bits.

Sv: anföll polis

Vad ska man säga?
:rofl:

men måste erkänna att jag var riktigt imponerad över att dom ens skrev det där.. i vanliga fall skrivs det ju bara om "kamphundar" :crazy:

HAHAHAHAH!!!!

ja exakt brukar vara Rottweiler anföll, pirbullen gjorde utfall mot mig o.s.v. nu vänder man steken helt för o komma upp i mängd drar man till med Flock men dock Chihuahua istället hahahahah.

Hahahaha...

Kan se framför mig min lille vavva anfalla....skrattretande...
:rofl:

Inte utan att man drar lite på smilbanden när man läster detta :D

Ännu roligare blir det när man försöker föreställa sig polisen hoppandes och skuttandes för att göra sig fri från dessa små irriterande hundar. :)

För att inte tala om vilka små hjältar vavvorna är som kom till undsättning när en flockmedlem "blivit angripen" inne i reviret..:cool:

Hade de varit tillräckligt många så hade det nog varit en fara för polisens liv..

Mulles_matte skrev:
Chihuahuor anföll polis
LOS ANGELES. En polis i Fremont i Kalifornien blev illa biten när han angreps i tjänsten av en flock hundar. Polisen skulle eskortera en 17-åring hem efter ett tillbud i trafiken. I entrén till 17-åringens hem blev polisen överfallen av fem ilskna chihuahua-hundar och ådrog sig ett antal förargliga ankelbett. (AP-TT)

Det är första gången jag läser på A*tonbladet att det är nån annan hundras än rottis, pitbull osv, som bits.
Fast här har de en rottis som anföll...
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,754891,00.html
Med större rubriker än vavva-händelsen...

Pappan har polisanmält händelsen.
"Erik låg på en matta nära, "näsa-mot-nos" med rottweilern, som tuggade på ett ben. Plötslig bet hunden Erik djupt över hela ansiktet." :smirk:
Vad säger man...

Jo jag såg den oxå, men just att dom lägger in en artikel (även om den var liten) om chihuahuaor gjorde mej rätt imponerad.

:rofl: det låter ju lite kul att det var chihuahuor som anföll!

Exakt, man kan inte låta bli att se det komiska, samtidigt som ilskna hundar ändå alltid är ilskna hundar.

Håller helt och hållet med dig.... Tänk om det varit storväxta hundar... Hua..:eek:

Men ändå... Ibland måste man få betrakta världen med lite humor..

Eller om han ramlat så de hade kunnat nå högre än anklarna.

Såklart, annars går det ju inte. Och jag ser det hela framför mig ungefär som nåt ur en tecknad film :D

Och jag håller med er andra här; det här borde göra underverk för nyanseringen av medias bild av hundattacker ;)

Det var nog tur att han inte ramlade... tänk om han ramlat på någon liten vavva och skadat den:eek:

Då hade han säkert fått betala skadestånd till hundägaren... i skadeståndfallens förlovade land.:cool:

Dessutom var hunden okänd för dem....... Blir man trött på att folk inte har det minsta hundvett eller vad?

Jag undrar om inte hundarna blev skadade. Jag hade i alla fall fotat till dem om jag blev anfallen.

De har humör de små :devil: . Vet en chihuahua som tränas i skydd här i sverige. En annan har fått bryta MH på av aggresivitet. :D De är visserligen svårt att ta det på allvar, men folk hade ju inte direkt skrattat om det varit en lite större hund. ;)

Jag tycker att små hundar är ju uberjäviga - de enda hundarna jag lev biten av på hundpensionat var en tax och en dvärgpincher..
De är ju satans snabba, och hala som ålar. det finns ju inget att grabba tag i heller

Det var nästan omöjligt att bli av md Dvärgpinchern han var som en liten symaskin så fort jag förkte försvara mig och fånga honom högg han mig på nya ställen - jag fick ropa på min chef så han kudne rädda mig...(nät han slutat skratta hysteriskt!)

För att inte tala om den där taxen som alla tyckte var så snäll. mig tyckte han minsann inte om han är den enda hunde som lyckats "ställa mig" , uppe på hans lilla bänk. Jag fick klättra på nätet.

Jag fick pusta ut i det trygga sällskapet av en snäll pitbull - en hund som f.d använts aktivt i flertalet hundkamper för att återfå min sårade stolthet.
Blev dessutom bite av en tax som 5åring.
:-)
SMå hundar är ju ofta skittuffa, många terriers är ju tex avlade för att gå i gryt, de kan både vara skapra och ha en sjuhelvtes kamplust.
Me även knähundar kan vara hotfulla.
För 10-15 år sedan så kunde polisen i sverige gripa en man på sjukhuset, dit han kmmit pga av hundbett - Han hade övrafflit en kvinna med 5 små hundar(tror det var shitszuz) och hundarna hade attakcerat mannen och jagat bort honom,f ör att skydda isn matte.
När polsien grep mannen visade det sig att han var kännd våldtäcksman.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka