Anfall hos katt

Johanniee

Trådstartare
Hejsan!
Igår kväll fick min hankatt på lite mer än ett år vad som liknade ett anfall. Förut när han kräkts har han låtit på ett visst sätt så satte honom i diskkonen så han fick kräkas. Efter satte jag ner honom på golvet men han kunde inte stå, hans muskler var alldeles stela och som ihop knölade nästan. Försökte sätta upp han på benen men han hade 0 motorik i kroppen. Blev så rädd så skrek på min sambo att ringa vet fort som möjligt. Jag visste inte vad jag skulle göra så la ner honom på sidan på golvet och då började han kissa. Efter ett tag blev hans muskler avslappnade men han kunde inte röra sig bara hans ögon som var stora som klot. Efter det bajsade han också men var fortfarande helt orörlig. Tog säkert 3 min innan han kom upp på benen igen och han var sig olik hela natten och är fortfarande inte helt sig själv. När vet. äntligen svarade sa hon att han kunde haft lågt blodsocker men jag har aldrig sett det här tidigare och har vuxit upp med katter.. Vet någon vad detta kan bero på? Har bokat tid hos vet. för att ta blodprover mm.
Är så himla orolig för han är verkligen min lilla ängel! Väldigt tacksam för svar.

Spontant tycker jag det låter som epilepsi, men vet inte riktigt hur det brukar yttra sig på katt.
Sen kan det ju finnas olika orsaker till ep-anfall (OM det nu är det). Lycka till hos veterinären!

Liknande trådar

Katthälsa Hejsan! Jag tog över en katt som var dräktig och allt så som förlossning osv har gått bra och jag trodde allt var frid och fröjd. Det...
Svar
4
· Visningar
2 166
Senast: Mia_R
·
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 500
Senast: sorbifolia
·
Övr. Katt Alltså min granne, hon ger mig gråa hår! Jag har två underbara kattgubbar som flyttade hem till mig i somras när deras husse dog. De är...
2
Svar
30
· Visningar
7 231
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 932

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka