Andalusien

Jeps

Trådstartare
Vill gärna ha lite tips på vad man kan hitta på i trakterna runt Nerja i början på November.
Jag åker ner med min mamma (som hyr lägenhet där på vintern) och min bror. Jag hade tänkt vi skulle gå på fotboll, men Malaga hade ingen hemmamatch under tiden vi är där. :(
Förra gången vi var där var vi på en vandring som skandinaviska föreningen anordnade, vi gör nog det igen, och besökte Cuevas de Nerja. Ingen av oss är jätteinteresserad av konst och dyl, men kanske ett besök på Picassomuseet i Malaga vore nåt.
Nu vill jag veta vad ni tycker att vi inte får missa?

När vi var där med skolan vandrade vi i en torkad flod upp till en liten, fin by som hette Frigiliana. Det var verkligen jättemysigt, men vad jag minns var det ingen utstakad turistled så hittar man inte i trakterna bör man kanske ta reda på vägen innan. Floden kanske även är fylld med vatten under hösten? Annars kan man ta bussen till Frigiliana om man inte vill gå :) Det var en jättemysig liten stad.

Nu vet jag inte exakt var Nerja ligger, men vad man inte får missa i södra Spanien är ju Jerez! Framför allt är det hästarna man vill åt där.
Finns tillgång till bil bör man åka upp till någon bergsby för att uppleva mer av det riktiga Spanien.

Frigilliana var vi till förra gången. Jättefint. Mamma har nog planerat in en promenad dit. :)

Nu vet jag inte exakt var Nerja ligger, men vad man inte får missa i södra Spanien är ju Jerez! Framför allt är det hästarna man vill åt där.
Finns tillgång till bil bör man åka upp till någon bergsby för att uppleva mer av det riktiga Spanien.
Jerez ligger ganska långt bort. Har inte tillgång till bil utan det blir buss i så fall.

Liknande trådar

S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 520
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama