Analysvärden?

Linda_77

Trådstartare
Hej!

Jag har hittat en annons om hösilage i 50-60 kg balar, vilket borde passa bra i vårt "lilla" stall. Vi har 3 medelstora hästar (2 normaltränande & en 2 åring) och funderar på att börja med fri tillgång ute på dagtid. Eftersom jag aldrig har fodrat med hösilage innan (eller gjort foderanalyser) undrar jag om dessa värden är bra? 50 TS, smältbart råprotein 21-36, energi 3,1-7,4.
Tänkte komplettera med hö inne på kvällen samt kraftfoder efter behov. Vad säger ni kunniga?!
 
Sv: Analysvärden?

Ja du, det var en bra fråga :confused: . Han skrev bara de värdena när jag frågade om analysen. Vilket spelar mest roll om jag ska köpa hösilage?
 
Sv: Analysvärden?

Det är ju ganska stor skillnad på 3,1 MJ och 36 g smb rp, och på 7,4 MJ och 21 g smb rp...
 

Liknande trådar

Foder & Strö Har precis fått hem mitt fina Pre sto, hon har tappat en hel del muskler och hull efter resan från spanien. Gjorde analys på mitt hö och...
Svar
8
· Visningar
1 730
Senast: Jiovedi
·
Foder & Strö Här kommer ytterligare en foderfråga i mängden, dock med analys. För äntligen har analysen på hösilaget kommit, och jag sitter och...
Svar
4
· Visningar
1 480
Senast: mackan
·
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 449
Senast: Irival
·
Foder & Strö Hej även jag skulle vilja ha lite tips hur jag ska tänka vad gäller foder. Halvblod, fri tillgång på hösilage. TS 77% Råprotein 108 g...
Svar
17
· Visningar
1 215
Senast: Zamira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Kattbilder #9
  • Hur är processen

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Ramla av varje uteritt?!
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp