Analysrapport svenska foder

Vivo

Trådstartare
Hej!
Jag behöver er hjälp.
Fick en handskriven lapp med analysvärdena på hösilaget och har räknat efter dessa. Reagerade lite på att Energi till häst var angivet som 6,7 MJ/kg TS vilket bara blir 4,3 MJ per kg vara när jag räknat om.

Har dock en gammal analys från förra året och där anges MJ i kg vara. Funderar nu på om leverantören skrivit av fel från analysrapporten. Ni som har analys härifrån hur är analysen skriven?

Sv: Analysrapport svenska foder

Svenska foder angav energi o protein i per kg vara men mineralerna i per kg TS.
Läste deras rapport flera ggr för jag tyckte det var märkligt att blanda och inte ange allt i samma.

Sv: Analysrapport svenska foder

Tack ska ni ha! Har jämfört med en nyare analys som jag tog från en bal för att få koll på mikromineralerna och ser att hösilaget innehåller ca 10 MJ per kg TS, alltså hade han skrivit fel.

Liknande trådar

Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 264
Senast: Shixle
·
Foder & Strö Hejsan Jag behöver lite hjälp med hur jag ska tänka kring min hästs foderstat:) hon är en lättfödd fjordhäst som tidigare varit i...
Svar
18
· Visningar
1 391
Foder & Strö Eurofins skriver på sin hemsida ”socker (ESC)” i vissa analyser och sen i andra analyser bara socker. Har någon en analys från Eurofins...
Svar
2
· Visningar
2 176
Foder & Strö Hej! Vår ponny står i sjukhage och kommer troligen göra så hela sommaren tyvärr. Samtidigt har vår leverantör av hösilage (gemensamt...
Svar
11
· Visningar
1 931
Senast: Jeslin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama