Analyshjälp

Sanuer

Trådstartare
Delar av min hö analys, tyvärr så har dom trasig maskin så mineraler är inte med, men den skulle komma så fort den var klar. Men vad kan jag tyda av detta? Söker hjälp av proffsen här då jag inte får "till" en bra foderstat. Hästarna i stallet får fri tillgång under vinterhalvåret. Lätt motion. Tacksam för all hjälp jag kan få....

Torrsubstans 85
SM rpr 30
Energifoder 8,6
......................
Råprotein 71
SM råprotein 35
Energi 10,1
NDF 551
Socker (NIR) 166 +- 15%

Tacksam för hjälp

Sv: Analyshjälp

Att fodret håller en förhållandevis låg kvot, runt ca 3,5 och du behöver ev komplettera med mer protein eller leta upp ett foder som fungerar bättre för fri tillgång.

Sv: Analyshjälp

Delar av min hö analys, tyvärr så har dom trasig maskin så mineraler är inte med, men den skulle komma så fort den var klar. Men vad kan jag tyda av detta? Söker hjälp av proffsen här då jag inte får "till" en bra foderstat. Hästarna i stallet får fri tillgång under vinterhalvåret. Lätt motion. Tacksam för all hjälp jag kan få....

Torrsubstans 85
SM rpr 30
Energifoder 8,6
......................
Råprotein 71
SM råprotein 35
Energi 10,1
NDF 551
Socker (NIR) 166 +- 15%

Tacksam för hjälp

Nu har jag fått övriga svar på min analys, våra hästar äter även Dynavena aktive 100 som kraftfoder, får 1 dl linfröolja. Vad får jag ut av detta!

Ca 2.5 gram
Fosfor p. 1,4
Magnesium. 1,0
Kalium 12,5
Natrium <0,4
Svavel0,9
NDF. 468 gram
Socker. 166gr
Allt per kg torrsubstans

Tacksam för svar

Liknande trådar

Foder & Strö Hej Jag skulle uppskatta jättemycket om några ville hjälpa mig att tolka denna analys. Vill ha bra värden för fånghäst... Mvh Pernilla...
Svar
6
· Visningar
2 546
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Jag har äntligen lyckats få en analys av stallets hö och tänkte räkna ut en foderstat. Det är bara det att jag knappt förstår någonting...
Svar
3
· Visningar
1 600
Senast: Boj
·
Foder & Strö Hej! Har fått höanalysen nu, aldrig sätt en tidigare och behöver hjälp med att tolka den! Torrsubstans 59% Råprotein 117 g/kg TS...
Svar
2
· Visningar
1 276
Senast: niikon92
·
Foder & Strö Är ute i god tid nu, men får hem mitt dräktiga sto 1april beräknad att föla i slutet av maj. Hon är enligt uppgift redan nu väldigt...
Svar
13
· Visningar
3 136
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25