Veronika

Trådstartare
Ska skicka mitt hösilage på analys o funderar på till vilket företag jag ska skicka. Använde Hjortens Lab förra året men jag har för mig att det tog en hiskelig tid, visserligen var de billiga (495 kr inkl. mineraler o moms)
Sen finns ju även Agrilab (det tar 425 inkl mineraler, aska o moms) sen är där ngt mer som ingår men jag vet inte vad det innebär: AAT, PBV o NDF nån som vet vad det är samt hur lång tid det tar att få analysresultatet från dom?

Sv: Analys

AnalyCen får man svar ganska fort från. Dock dyrare än Hjortens Lab, mineral och protein/energianalys på hö gick på lite över 500 kr.

Ja, jag har kollat analycen oxå men jag tycker det blir för dyrt, har hösilage så då blir det ju ännu lite dyrare där..
Ingen som vet vad förkortningarna ovan står för??

analycen tar 319 + moms. jag fick emabalage idag...

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag planerar att köpa häst eller ha en på foder om något år när jag fått lite mer ordning på min ekonomi. Jag har ridit i princip hela...
Svar
4
· Visningar
1 710
Senast: MiniLi
·
Hästvård De senaste tre åren har min häst gått på lösdrift. Det har fungerat bra efter att vi har kommit till rätta med foderbiten (lätt IR)och...
Svar
2
· Visningar
800
Senast: Corax
·
Foder & Strö Jag bad stallägaren idag om hade analys på fodret (ganska nyinflyttade), men hon sa att hon sällan tar analys. Grannstallet fodrar med...
Svar
10
· Visningar
879
Senast: Lobelia
·
Ekonomi & Juridik Så jag flyttade mina hästar i novemeber till nytt stall, stod i annonsen fri tillgång hösilage (ingen analys, eget) och jag frågade även...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 846

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka