Analys-fråga...

G

Gargamella

Hö med:

7,8 MJ/kg (energi)
55 g smältbart protein/kg

Det är väl rätt bra...?
 
Inga föl i sikte här... :) Bara ett gäng stora hästar som arbetas normalt och el tävlas/tränas lättare klasser. Så då borde det vara ok...
 
Nope, inga andra värden just nu. Har bara fått dessa två av en "mellanhand" som pratat med leverantören. Jag är eg den hö-ansvariga, så nu är det mitt jobb att kolla upp resten. :) Men kan man säga att dessa värden är viktigare än mineralvärdena? Alltså självklart behövs de oxå när man ska räkna foderstat sen, men det kanske går att ersätta bättre än protein rex...? Stendumt kanske, men frågar man inget får man inget veta..... :angel:
 
Helt rätt tänkt. Mineralerna kan man alltid lösa. Det dyra är att höja proteinet om det är lågt.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
533
Senast: Sesca
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
459
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 176
Senast: Shixle
·
Foder & Strö Efter årets bete har det varit lite svårt att hitta en lagom nivå på utfodringen av min häst, hon har både lagt på sig och sen tappat...
2
Svar
24
· Visningar
1 960
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp